شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#جلسه علنی مجلس#وزیر کشور

طرح سوال نمایندگان از رحمانی فضلی به جلسه علنی مجلس ارجاع شد


طرح سوال نمایندگان از رحمانی فضلی به جلسه علنی مجلس ارجاع شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ، از ارجاع طرح سوال نمایندگان از آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور به جلسه علنی پارلمان خبر داد.

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش،اظهار کرد:طبق برنامه ریزیهای انجام شده رسیدگی به سوالات 2 تن از نمایندگان از آقای رحمانی فضلی وزیر کشور در دستورکار جلسه امروز اعضای کمیسیون اجتماعی قرار داشت.

وی افزود: اما وزیر کشور در جلسه کمیسیون حضور نیافت، به همین دلیل سوالات نمایندگان برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه می‌شود و وزیر کشور برای پاسخ به سوالات در جلسه علنی حضور خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه رسیدگی به گزارش بانک مرکزی از نحوه اجرای تبصره (16) قانون بودجه 1400 نیز در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت، گفت:برخی  از نمایندگان ایراداتی را به کیفیت اجرای این تبصره بودجه به ویژه پیرامون وام ازدواج وارد کرده بودند بنابراین برای بررسی این موضوع از مسئولان بانک مرکزی دعوت به عمل آمده بود تا با حضور در جلسه پیرامون آن توضیح دهند.

انصاری با بیان اینکه در این جلسه مسئولان بانک مرکزی عنوان کردند که تبصره 16 لایحه بودجه به درستی اجرا کرده‌اند، افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی پس از اسماع اظهارات مسئولان بانک مرکزی، آنها را مکلف کردند تا تمام آئین‌نامه‌های اجرایی و اسناد و مدارک مبنی بر اینکه بانک مرکزی، بانک‌ها را ملزم به اجرای این تبصره از بودججه کرده‌اند را به کمیسیون ارائه کنند.

نماینده ممسنی و رستم در پایان تاکید کرد: متاسفانه با بررسی‌های انجام شده به نظر می‌آید بانک‌ها در اجرای تکالیف خود در جهت تامین اعتبارات لازم برای ارائه تسهیلات وام دارای رویه‌های متفاوتی هستند و سختگیری‌هایی نیز در این زمینه اعمال می‌شود.

انتهای‌پیام/