شهر خبر

نجابت خبر داد:

گزارش رحمانی فضلی از انتخابات ۱۴۰۰ به کمیسیون شوراها

گزارش رحمانی فضلی از انتخابات ۱۴۰۰ به کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات 1400 گفت: مقرر شد کمیته مشترک بین این کمیسیون و وزارت کشور برای بررسی روند برگزاری انتخابات تشکیل شود.

روح الله نجابت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با حضور وزیر کشور و معاونان وی برای بررسی فرآیند و روال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه، پاسخگویی به ابهاماتی بود که در اذهان عمومی و همچنین نمایندگان مجلس درباره روند برگزاری انتخابات وجود داشت. در این جلسه وزیر کشور به برخی از سوالات و ابهامات پاسخ داد و بخشی از این ابهامات برطرف شد اما ابهامات مربوط به برخی از موضوعات همچنان به قوت خود باقی ماند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: بر این اساس نیاز است که کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی های خود را درباره موضوعات مربوط به انتخابات که هنوز مبهم است، ادامه دهد و جهت ارائه گزارش نهایی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی این گزارش خود را نهایی و تکمیل کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین برای رفع ابهامات برخی از موضوعات مربوط به برگزاری انتخابات، مقرر شد که کمیته ای مشترک بین کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس و وزارت کشور تشکیل شود.

نجابت تأکید کرد: اصلاح قانون انتخابات به ویژه اصلاح قانون انتخابات شوراها ضروری است و برخی از کاستی ها و کمبودها از سوی عوامل اجرایی انتخابات وجود دارد. گزارش رسمی و نهایی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره عملکرد دستگاه ها در برگزاری انتخابات به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.