شهر خبر

سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با عنوان «رویش‌های مهدوی» برگزار می‌شود

سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی با عنوان «رویش‌های مهدوی» برگزار می‌شود

دبیر سومین اجلاسیه فعالان مهدوی از برگزاری این اجلاسیه در سه بخش رسانه، جهادگران مهدوی و آموزش عمومی‌ معارف مهدوی با عنوان «رویش‌های مهدوی» در ۲۲ و ۲۳مهرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی کرمی دبیر سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی در نشست این اجلاسیه در خصوص عنوان و زمان برگزاری اجلاسیه گفت: این اجلاسیه با عنوان «رویش‌های مهدوی» و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اولین هدف از این اجلاسیه ساماندهی فعالان مهدوی و تمدن‌سازی در بین اقشار مردم است، از دیگر اهداف این اجلاسیه می‌توان به گفتمان‌سازی مهدوی بین مردم، شناختن ایده‌های برتر مهدوی، شناسایی فعالیت‌های شاخص مهدوی و ارتقا آن در سطح ملی و بین‌المللی، استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان و نوجوان مهدوی، همسوسازی برنامه‌های موسسات مهدوی متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب و... اشاره کرد.

کرمی از برگزاری این اجلاسیه در سه بخش رسانه، جهادگران مهدوی و آموزش عمومی‌ معارف مهدوی خبر داد.

وی افزود: سومین اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی در پنج حوزه تعریف شده است که از جمله آنها می‌توان به حوزه‌های بین‌الملل، ویژه کشورهای محور مقاومت، حوزه و دانشگاه، مسجد و هیات، موسسات و کانون‌های مهدوی و کودک و نوجوان اشاره کرد.

کرمی محورهای اصلی اجلاسیه را همان توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب قلمداد کرد و گفت: برنامه‌های جانبی نیز همچون نشست نخبگان و فعالان مهدوی حوزه و دانشگاه با دو موضوع مهدویت در فکر امامین انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب در نسبت با مهدویت، نشست مجامع جبهه انقلاب اسلامی در دو محور نسبت مجامع با مهدویت و نسبت جبهه انقلاب با مهدویت و نشست تخصصی فعالان اقتصادی در حوزه مهدویت برگزار می‌شود.

در ادامه،حجت‌الاسلام صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران و رئیس این اجلاسیه خاطرنشان کرد: در اولین‌ گام باید مساله حاکمیت منجی عالم برای بشر تبیین شود و به این مساله نباید سیاسی نگاه کرد بلکه باید دید اعتقادی و اخلاقی به این موضوع داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: امام در هر عصری در راس هرم زندگی انسان‌ها جلوه خدا است و هریک از انسان‌ها به طور مجزا نمادی از صفات الهی خداوند هستند. با این وجود درست است که هر انسانی اختیار و اراده دارد اما امت واحده زمانی واحد می‌شود که همه خودشان بخواهند. از این رو یکی از اقدامات برای رسیدن به امت واحده کار کردن بروی ‌همین موضوع مهدویت است.

در بخش پایانی این ‌نشس، محمدمهدی زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش ما براین است در موضوع مهدویت  با سرعت بالاتری گام‌ برداریم و با ریل‌گذاری درست و سرعت مطمئنه به سمت جلو حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بسترسازی قانونی از سوی مجلس در این ‌مسیر می‌تواند صورت بگیرد، در همین راستا ابتدا در حوزه آموزش نوجوانان و جوانان باید زمینه‌سازی لازم برای ظهور را داشته باشیم و سپس نظارت بر حوزه آموزش و پروش در همین مسیر باید محقق شود.

زاهدی اظهار کرد: در کنار بستر آموزش باید به‌ حوزه اقتداری هم توجه کرد، در حوزه اقتداری باید به مباحث علمی و فناوری دقت کنیم، در این‌ راستا باید یک مرجعیت علمی داشت تا به یک نقطه مطلوب برسیم‌ و براساس آن ‌در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه علم و فناوری هم‌ مراقبت‌های لازم و هم بعد اقتصادی باید مدنظر قرار گیرد، در سایه اقتدار علمی بسیاری از اتفاقات مهم رخ می‌دهد، از طرفی دیگر ارتباط با کشورهای همسایه می‌تواند به موضوع مهدویت کمک کند، به همین‌ منظور از دریچه پارلمانی بین‌کشورها می‌توان ارتباطات خوب را برقرار و به موضوع فرهنگ مهدوی کمک کرد.

در پایان این نشست از کتاب «درس‌نامه مهدویت» رونمایی شد، این کتاب در ۱۵فصل تنظیم شده که محتوا آن برگرفته از بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در حوزه مهدویت است.

انتهای پیام