شهر خبر

آیا وزیر اسبق جهاد کشاورزی به جرم ترک فعل بازخواست می شود؟

آیا وزیر اسبق جهاد کشاورزی به جرم ترک فعل بازخواست می شود؟

بررسی وضعیت اقتصادی شرکت های بورسی سازمان اقتصادی کوثر نشان می دهد که اتهام ترک فعل قابل بررسی حقوقی و کارشناسی است.

به گزارش تحریریه، بررسی شرکت های بورسی وابسته به سازمان اقتصادی کوثر از مجموعه های اقتصادی ذیل بنیاد شهید و امور ایثارگران نشان می دهد که ورود جدی نهادهای ناظر به مطالبه تعداد قابل توجهی از سهامداران تبدیل شده است.

این مطالبه به خصوص با ترک فعل مدیریت سازمان اقتصادی کوثر قابل بررسی است که باعث شده است با عدم عملکرد حرفه ای، از فرصت های استثنایی برای خدمت رسانی به مردم غفلت شود و در اوج تحریم های اقتصادی آمریکا ظرفیت های گسترده خود را به کارگیری نکند.

شریف آباد، زکوثر و غدام از زیرمجموعه های سازمان اقتصادی کوثر علیرغم وجود شرکت بازارگردان، شرکت سرمایه گذاری و معرفی بانک دی، ماهها قفل صف فروش بوده اند و حیرت آورتر اینکه بررسی وضعیت این شرکت ها نشان می دهد؛ شرکت خوراک دام پارس در 55 سال گذشته افزایش سرمایه ناشی از تجدیدارزیابی نداشته و همچنان با سرمایه ثبتی 6 میلیارد تومان فعالیت می کند. این شرکت با سرمایه ثبتی 6 میلیارد تومانی، یکی از کوچکترین شرکت های بورسی ایران است.

12 سال از 55 سال عدم افزایش سرمایه خوراک دام پارس در دوره محمدرضا اسکندری وزیر اسبق جهاد کشاورزی اتفاق افتاده است که نشان می دهد مدیریت بهینه این شرکت که باید به جامعه هدف خدمت رسانی کند اتفاق نیفتاده است. عدم توجه به شرکتی در حوزه خوراک دام برای سازمانی که بر کشاورزی متمرکز بوده و در اوج تحریم های اقتصادی غرب باید به کمک نظام برای مقابله با تحریم غذای مردم بیاید، نشان می دهد که کوتاهی بزرگی صورت گرفته است و در ذیل مساله جدی ترک فعل قابل تعقیب و بررسی است.

یکی از مسائلی که در دوره روحانی به کرات دیده شده و باعث واکنش مجلس و قوه قضائیه شده است، بحث جدی ترک فعل مسئولان است که برای آن قانونگذاری هم شده و افرادی مانند عباس اخوندی به عنوان متهم این مساله در رسانه ها مطرح شده اند و حال، این گزینه در سازمان اقتصادی کوثر و در مورد شرکت خوراک دام پارس با عدم افزایش سرمایه در 55 سال گذشته! هم مصداق پیدا کرده است.

خوراک دام پارس تنها شرکت حوزه خوراک دام در بازار سرمایه ایران است.

پایان/