شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#شورای امنیت#کرونا

غلبه بر رکود اقتصادی جهان به زودی امکان پذیر نیست


غلبه بر رکود اقتصادی جهان به زودی امکان پذیر نیست

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به بحران مالی ناشی از کرونا تأکید کرد که فائق آمدن بر رکود اقتصادی جهانی به این زودی ها ممکن نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به بحران مالی ناشی از کرونا تأکید کرد که فائق آمدن بر رکود اقتصادی جهانی به این زودی ها ممکن نخواهد بود.

وی این اظهارات را در کنفرانس ویدیویی روز دوشنبه خود با نمایندگان عالی رتبه انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) که مسئول امور امنیتی هستند، بیان کرد.

پاتروشف گفت: جامعه جهانی دچار انشعاب بیشتری شده، فرایندهای ادغام تا حد زیادی به چالش کشیده شده و حمایت گرایی و جنگ تعرفه ای افزایش یافته است. طبق پیش بینی ما، به زودی غلبه بر افت اقتصاد جهانی که در سال 2020 رخ داد، امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: روش های نجات اقتصاد کشورهای مختلف "اغلب برخی از مسائل را حل می کند (ولی) بلافاصله مسائل جدیدی را ایجاد می کند.

این مقام روسیه همچنین به تعمیق شکاف فناوری بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه اشاره کرد و تأکید کرد که این مسئله "خطر عقب ماندن کشورها و ماندن در حاشیه توسعه جهانی" را ایجاد می کند.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: این مسائل و سایر روندها "نمایانگر یک چالش آشکار برای منافع ملی روسیه و کشورهای آسه آن است"، به همین دلیل ضروری است که با یکدیگر با آنها مقابله کنیم.

وی گفت: من اطمینان دارم که همکاری روسیه و آسه آن نقش مهمی در حفظ ثبات جهانی و کاهش تنش ها بازی خواهد کرد.

انتهای پیام/