شهرخبر

تأمین اطمینان از توان دفاعی پدافند هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه


تأمین اطمینان از توان دفاعی پدافند هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه

در حالی‌که مانورهای چندملیتی "سی بریز" در سواحل اوکراین آغاز شده، نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه در هماهنگی با مجموعه سامانه‌های دفاع ضدموشکی مستقر در شبه جزیره کریمه، تمریناتی را برای دفع حملات هوایی احتمالی انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر اطلاعاتی ناوگان دریای سیاه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که بررسی کارآیی سیستم دفاع ضدهوایی مستقر در شبه جزیره کریمه انجام گرفت.

بر اساس این اطلاعات، خدمه هواپیماها و بالگردهای ناوگان دریای سیاه به همراه گروه هوایی منطقه نظامی جنوبی روسیه در هماهنگی با نیروهای هنگ سیستم دفاع ضدهوایی اس-400 و مجموعه سامانه‌های موشکی "پانتسیر" مستقر در شبه جزیره کریمه به منظور بررسی آمادگی رزمی سیستم پدافند هوایی این منطقه تمرینات نظامی مشترکی را انجام دادند.

در این رزمایش، انواع جنگنده‌های سوخو و بالگردهای میگ ناوگان دریای سیاه روسیه با پرواز در جهت گیری‌های مختلف، نقش اهداف تحت کنترل برای سیستم دفاع ضدموشکی را ایفاء کردند. خدمه جنگنده‌های روسی در جریان این تمرینات وظایف محوله از جمله حداکثر فاصله از منطقه تشخیص ایستگاه‌های رادار و همچنین بالاترین ارتفاع ممکن از سطح دریا را با مهارت کامل انجام دادند. مجموعه سامانه‌های اس-400 و پانتسیر استقرار زمینی نیز بدرستی اهداف هوایی را تشخیص داده و بدون استفاده از تیراندازی واقعی، آنها را با پرتاب‌های الکتریکی مورد هدف قرار دادند.   

این تمرینات با هدف افزایش آمادگی و بالا بردن توان رزمی نیروهای نظامی در این منطقه، در شرایطی انجام گرفت که روز گذشته (دوشنبه) مانورهای نظامی-دریایی چندملیتی "سی بریز-2021" در سواحل اوکراین و مناطق شمال غربی دریای سیاه آغاز شده است که در آنها بیش از 5 هزار نیروی نظامی، 32 کشتی و 40 هواپیما از کشورهای عضو ناتو و دیگر شرکای آنها در سراسر جهان (در مجموع 32 کشور) شرکت دارند.

ناوگان دریای سیاه روسیه موظف شده است تا کلیه فعالیت‌های کشتی نظامی کشورهای شرکت کننده در این مانورها را زیر نظر داشته باشد.

مقامات مسکو بارها نسبت به افزایش فعالیت‌های ناتو و آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده‌اند. "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه پیش از این گفته بود که آمریکا و متحدانش در ناتو اقدامات نظامی خود در خاک اوکراین و منطقه دریای سیاه را گسترش داده و صلح و امنیت در منطقه را در معرض تهدید قرار داده‌اند.

"سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نیز کشورهای عضو ناتو را به تلاش برای نظامی کردن منطقه دریای سیاه متهم کرده و یادآور شده که کشتی‌های نظامی آمریکا و متحدانش از کشورهای فرامنطقه‌ای، بطور مرتب در آب‌های ساحلی دریای سیاه حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/