شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سعد حریری

وئام وهاب: سعد حریری در مسیر خروج از زندگی سیاسی خود است/ به گزینه دیگری باید اندیشد


وئام وهاب: سعد حریری در مسیر خروج از زندگی سیاسی خود است/ به گزینه دیگری باید اندیشد

رئیس حزب توحید عربی لبنان با تاکید بر اینکه نبیه بری قادر به حل مشکل سعد حریری نیست، اعلام کرد که حریری در مسیر خروج از زندگی سیاسی خود قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، «وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی لبنان و وزیر سابق این کشور درباره بن بست سیاسی لبنانی‌ها اظهار داشت، در نهایت مردم بار دیگر به خیابان‌ها خواهند آمد و ما در میان مردم زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم بگوییم همه چیز خوب و بر وفق مراد است.

وئام وهاب گفت، ما نمی‌توانیم خودمان را در جایگاه دولت قرار دهیم و هرگز اجازه نخواهیم داد جامعه تحت تاثیر برخی مواضع اشتباه قرار بگیرد و در عین حال ما نمی‌توانیم مشکلات همه لبنانی‌ها را حل کنیم.

وی تاکید کرد، تلاش ما این است که مردم محتاج دارو و غذا نباشند و مقابل در بیمارستان‌ها نایستند. ما به دولت و موسسات دولتی پایبندیم و جامعه خود را ترک نخواهیم کرد.

رئیس حزب توحید عربی لبنان در ادامه درباره انتخاب سعد حریری به عنوان مامور تشکیل دولت و ناتوانی وی در انجام این ماموریت پس از گذشت بیش از 8 ماه اظهار داشت که سعد حریری در حال خروج از زندگی سیاسی خود است و «نبیه بری» رئیس پارلمان نیز در انتخاب جایگزین برای او مشکل بزرگی با جامعه بین‌المللی دارد.

این مقام لبنانی با تاکید بر اینکه احتمالا سعد حریری طی دوره آینده از معادله سیاسی خارج خواهد شد اظهار داشت، تحولات بزرگی پیش روی لبنان است که وضعیت این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و ما از همه ناملایمات و سختی‌ها عبور خواهیم کرد.

وی تصریح کرد، سعد حریری کارتی است که به سختی می‌توان آن را در محاسبات منطقه‌ای جای داد و امیدوارم که از این بازی خارج شویم و به گزینه دیگری برای نخست وزیری برسیم.

این سیاستمدار لبنانی خطاب به سعد حریری گفت، مشکل شما بسیار عمیق است و نبیه بری نمی‌تواند آن را حل کند. امور پیچیده‌تر از این حرفهاست و شما باید مشکل خود را در خارج حل کنید.

وی در پایان با اعلام اینکه بحث‌هایی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در مارس آینده وجود دارد تاکید کرد که بهتر است این انتخابات به موقع برگزار شود.

سعد حریری، رئیس جریان المستقبل که از وی به سیاستمدار نزدیک به عربستان یاد می شود، روز 22 اکتبر 2020 میلادی ( اول آبان 99) درپی رایزنی «میشل عون» رئیس جمهور لبنان با جریان ‌های سیاسی پارلمان، مامور تشکیل دولت جدید شد اما تاکنون در سایه اختلاف با نهاد ریاست جمهوری و رئیس جمهوری لبنان درباره ترکیب کابینه در انجام ماموریت خود ناکام مانده است.

به عقیده شماری از ناظران، دخالت های بازیگران خارجی از جمله آمریکا، عربستان، امارات و فرانسه در امور داخلی لبنان و روند تشکیل دولت از جمله عوامل حل نشدن بحران سیاسی لبنان است و این دخالت‌ها باعث کارشکنی در امر تشکیل دولت شده است.

در سایه وخامت اوضاع اقتصادی و بالا رفتن قیمت سوخت و کمبود دارو و مواد غذایی، خیابان‌های لبنان بار دیگر شعله‌ور شده و بیروت و طرابلس و شمار دیگری از شهرهای این کشور روزانه شاهد برگزاری اعتراضات گسترده و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی هستند.

انتهای پیام/