شهر خبر

با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

ارجاع طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی به کمیسیون

ارجاع طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی به کمیسیون

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون کشاورزی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی با ۱۲۷ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن، اخطار علیرضا سلیمی درخصوص مغایرت طرح مذکور با چند اصل از قانون اساسی را وارد دانسته و با ارجاع این طرح به کمیسیون کشاورزی مجلس جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

علیرضا سلیمی درباره این طرح، گفت: این طرح با سیاست‌های مندرج در بند ۲- ۹ و ۱۱ که به بیمه بازرگانی اشاره دارد، مغایرت داشته و ضمن اینکه باید توجه شود که ما قرار است این بیمه‌ها را دولتی کنیم. همچنین بر اساس بند (۱۱) اصل ۱۱۰ مجلس حتما باید برای طرح‌هایی که ارائه می‌شود، سازوکاری جهت عدم مغایرت با اصل ۷۵ بیاندیشد که در رابطه با این طرح عملیاتی نشده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح با اصل ۴۴ و ۱۱۰ نیز بر اساس سیاست های کلی ابلاغ شده، مغایرت دارد. همچنین در زمان اجرا با بند الف ماده ۶ قانون برنامه نیز مغایرت خواهد داشت. ضمن اینکه ما در این رابطه قانون داریم و این طرح از اساس قابل طرح نیست.