شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#خاک عراق

نماینده پارلمان عراق: محکومیت صرف کافی نیست؛ تصمیم اخراج آمریکایی‌ها از عراق باید اجرایی شود


نماینده پارلمان عراق: محکومیت صرف کافی نیست؛ تصمیم اخراج آمریکایی‌ها از عراق باید اجرایی شود

نماینده پارلمان عراق با اشاره به حمله روز گذشته نیروهای آمریکایی به نیروهای الحشد الشعبی عراق آن را غیرقابل توجیه برشمرده و تاکید کرد محکومیت این اقدام کافی نیست بلکه باید تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق اجرا شود.

«حسن خلاطی» نماینده ائتلاف عراقیون در پارلمان عراق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد  تاکید کرد: در پی حمله آشکار آمریکا به نیروهای عراقی در نوار مرزی بین عراق و سوریه، باید تصمیم مجلس نمایندگان عراق مبنی بر بیرون راندن نیروهای آمریکایی از کشور به اجرا در آید.

وی افزود: حمله هوایی آمریکا به الحشد الشعبی، حمله آشکار به نیروهای امنیتی عراق به شمار می‌آید زیرا نیروهای الحشد الشعبی جزء جدایی ناپذیر نیروهای امنیتی عراق هستند و در به ثمر رساندن پیروزی بر نیروهای تروریستی نقش بزرگی ایفا کردند.

خلاطی ادامه داد: نکته عجیب اینکه این حمله در نوار مرزی بین عراق سوریه و به عبارت دقیق تر در گذرگاهی رخ داد که احتمال نفوذ تروریست‌ها از سوریه به عراق وجود دارد به اضافه اینکه این حمله دخالت آشکار در امور داخلی عراق به شمار می‌آید.

 

وی با ابراز تعجب از حمله آمریکا تصریح کرد: بر اساس ادعای نیروهای آمریکایی هدف از حضور آنان در عراق کمک به نیروهای امنیتی عراق است اما اینکه این نیروها نیروهای امنیتی عراقی را هدف قرار داده و تعدادی از فرزندان عزیز عراق را به شهادت رساندند، اقدام بسیار عجیبی است که باید به شدت محکوم شود.

این نماینده پالمان عراق تاکید کرد: حمله هوایی روز گذشته نیازمند موضع گیری دولت عراق است و محکوم کردن این حمله کافی نیست به ویژه اینکه مجلس نمایندگان تصمیم روشنی را در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در عراق مصوب کرد که باید اجرایی شود.

وی یادآور شد که طرف آمریکایی توجیهاتی برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق مطرح می‌کند اما این توجیهات غیرواقعی و ناکافی هستند و باید برای این موضوع یک راه حل نهایی ارائه شود.

انتهای پیام/