شهرخبر

سازمان نظام مهندسی چگونه در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفت؟ اختصاص ۲ میلیون دوز واکسن خارجی به اعضای نظام مهندسی


سازمان نظام مهندسی چگونه در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفت؟ اختصاص 2 میلیون دوز واکسن خارجی به اعضای نظام مهندسی

در فاصله کمتر از سه ماه به برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی، رئیس سازمان مذکور از تامین ۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای اعضا و خانواده‌ آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ احمد خرم در نامه‌ای به شرح زیر خطاب به روسای سازما‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها از تامین 2 میلیون دوز واکسن روسی کرونا برای واکسیناسیون اعضای سازمان‌ها و خانواده‌ آنها خبر داده است؛

« نظر به مذاکرات صورت گرفته با معاونت محترم غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مذاکره اولیه با شرکت دارای مجوز برای وارد کردن واکسن به اطلاع می‌رساند امکان تامین 2 میلیون واکسن کرونا Sputnik V ساخت کشور روسیه و تحویل آن به‌صورت مرحله‌ای در بازه زمانی مناسبی برای اعضای سازمان و خانواده‌های آنان وجود دارد، لذا مقتضی است حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ 1400/04/14 تعداد دوز مورد نیاز آن سازمان استان را اعلام کنند.

لازم به ذکر است تمام مراحل ورود و تزریق واکسن با نظارت وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.»

به گزارش تسنیم، این نامه تقریبا در فاصله حدود سه ماه به برگزاری انتخایات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی نوشته و به روسای استان‌ها ابلاغ شده است.

اخیرا  علی‌محمد عبدی قهرودی رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان طی نامه‌ای به شرح زیر خطاب به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها خواستار ارائه کارکرد اعضای هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی شده است؛

«... با عنایت به این‌که ثبت‌نام از دواطلبان عضویت در هیئت مدیره سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در حال انجام است لذا خواهشمند است دستور فرمایید به قید فوریت و حداکثر تا پایان وقت اداری امروز کارکرد همه اعضای هیئت مدیره/ بازرسان/ اعضای شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان آن استان در سال‌های 1397، 1398، 1399 و سال‌جاری به تفکیک به این دفتر ارسال شود. قابل ذکر است با توجه به اهمیت موضوع، نظارت جنابعالی تا کسب اطمینان از وصول اطلاعات موصوف به این مرجع مورد درخواست است.»

این نامه در راستای دستورالعمل  اجرایی بند 5 ماده 2 مکرر آئین‌نامه  اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است. دستورالعملی که موضوع آن اجتناب از تکفل همزمان اموری است که زمینه و موجبات نمایندگی یا قبول منافع تعارض را فراهم می‌آورد. به این ترتیب احتمال رد صلاحیت گسترده اعضای هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

کرونا , سازمان نظام مهندسی ,

انتهای پیام/