شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بهزیستی

فوت همسر، اولین دلیل پیوستن زنان به بهزیستی | آمار بالای زنانی که شوهران رهایشان کرده‌‎‌اند

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فوت سرپرست‌ خانوار از مهم‌ترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن زنان در بهزیستی است، گفت: بیش از ۷۰ درصد علت زن‌ سرپرست شدن خانواده‌ مربوط به فوت همسر است.

زنان سرپرست خانوار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: همچنین طلاق، معلولیت و زندانی شدن مردان از دیگر دلایل تحت حمایت قرار گرفتن زنان در بهزیستی است.

وی اضافه کرد: بخشی از این زنان نیز زنانی هستند که شوهران آنها مشخص نیست کجا هستند و این مردان خانواده خود را رها کردند که این علت در بین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن زنان در بهزیستی، درصد کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

ضرورت افزایش مستمری زنان سرپرست خانوار

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به مستمری زنان سرپرست خانوار اشاره و تاکید کرد: هر چند امسال مستمری آنان افزایش داشته اما نیاز داریم که مستمری خانواده‌های زن‌سرپرست همچنان افزایش یابد، زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی و فشارها، مستمری کنونی کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

مسعودی فرید درباره برنامه‌های حمایتی بهزیستی از خانواده‌های زن‌سرپرست گفت: روش‌های توانمندسازی خانواده و کمک به اشتغال پایدار از جمله سیاست‌های بهزیستی برای این خانواده‌ها به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در افزایش میزان مستمری امسال زنان سرپرست خانوار، مستمری یک خانواده زن‌سرپرست تک‌نفره به ۳۵۰ هزار تومان و مستمری یک خانواده زن‌سرپرست پنج نفره به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ماه، رسید.

۲۴۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان قرار دارند که برنامه‌های حمایتی متعددی از مستمری و وام اشتغال تا پرداخت شهریه فرزندان آنها برای این زنان اجرا می‌شود.