شهر خبر

بلاروس نماینده دائم خود در اتحادیه اروپا را به مینسک فراخواند


بلاروس نماینده دائم خود در اتحادیه اروپا را به مینسک فراخواند

وزارت امور خارجه بلاروس با اعلام فراخواندن سفیر خود از بروکسل، به نماینده اتحادیه اروپا توصیه کرد برای رایزنی به بروکسل بازگردد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه بلاروس اعلام کرد که مقامات مینسک در پاسخ به تحریم‌های کشورهای اروپایی، ورود برخی نمایندگان ساختارهای اروپایی و مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا که اقدامات محدود کننده‌ای علیه این کشور به اجرا گذاشته‌اند، را به خاک بلاروس ممنوع می‌کنند.

در این رابطه، رئیس نمایندگی دائمی اتحادیه اروپا در مینسک روز دوشنبه به وزارت امور خارجه بلاروس احضار شده و این تصمیم به وی ابلاغ گردید. علاوه بر این، به سفیر اتحادیه اروپا پیشنهاد شد که برای انجام رایزنی‌های لازم به بروکسل بازگشته و مواضع رهبران بلاروس در رابطه با غیرقابل قبول بودن تحریم‌ها علیه مینسک را به اطلاع مقامات اتحادیه اروپا برساند.

در بیانیه وزارت خارجه بلاروس، با اشاره به اینکه این کشور مشارکت خود در برنامه "مشارکت به سمت شرق" اتحادیه اروپا را به حال تعلیق درآورده است، یادآوری شد که مینسک در آینده اقدامات دیگری برای مقابله با تحریم‌های کشورهای غربی در نظر خواهد گرفت.  

روز گذشته همچنین مشخص شد که دولت بلاروس نماینده دائمی این کشور در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل را برای انجام رایزنی‌هایی به مینسک فراخوانده است.

در واکنش به تصمیمات اتخاذ شده روز گذشته در مینسک، "نبیل ماسرالی" سخنگوی دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که مقامات بروکسل بر این عقیده هستند که اقدام دولت بلاروس در توصیه به سفیر این سازمان در مینسک برای بازگشت به بروکسل برای رایزنی، گامی در جهت انزوای بیشتر این کشور است.

به گفته وی، در شرایط بحرانی کنونی در روابط دوجانبه، حفظ کانال‌های ارتباطی بین بلاروس و اتحادیه اروپا اهمیت تعیین کننده‌ای دارند که مقامات مینسک این امکان را از بین برده و تنها خود را در انزوای بیشتری قرار می‌دهند.

انتهای پیام/