شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیسی
لیست‌های منتشر شده از کابینه رئیسی صرفا گمانه‌زنی است / شایعات تاثیری در تصمیم آقای رئیسی ندارد
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

لیست‌های منتشر شده از کابینه رئیسی صرفا گمانه‌زنی است / شایعات تاثیری در تصمیم آقای رئیسی ندارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت:‌ ما در مؤتلفه به رئیسی تحمیل نمی‌کنیم که از ما فردی را انتخاب کن. اگر تمایل به استفاده از نیروهای ما را داشته باشند، صمیمانه همکاری می‌کنیم و اگر نخواست در سایر امور با او کار می‌کنیم. در مجموع چنین بحث‌هایی صرفاً گمانه‌زنی است.

اعتمادآنلاین|اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص کابینه ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی انسان هوشمندی است و می‌داند که در موقعیت سختی رئیس‌جمهور شده است. مشکلاتی که از دولت قبلی به جا مانده است، برای ایشان دردسر آفرین است. دولت آقای خاتمی بعد از آقای هاشمی،‌ با دست پر روی کار آمد. دولت آقای روحانی بعد از احمدی‌نژاد به علت ترقی قیمت نفت دست پر آمد! اما مشکلات پیش روی آقای رئیسی فراوان است و انتظار مردم هم بالاست، بنابراین آقای رئیسی می‌داند که انتخاب وزرا و معاونانش نقش مهمی در امیدوار کردن مردم و در پیشبرد برنامه‌های آینده خواهد داشت.

 

به گزارش ایلنا، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فهرست‌های منتشر شده از کابینه احتمالی رئیسی افزود: اشخاصی که شایعه ایجاد می‌کنند و فهرست می‌دهند، قصد کار سیاسی و چهره‌پردازی دارند. هیچ یک از این شایعات تاثیری در تصمیم آقای رئیسی ندارد. ایشان برای انتخاب دولتی که بتواند گام دوم انقلاب را خوب اداره کند، در حال مشورت جدی و شناسایی نیروهاست، البته طبعاً هر رئیس‌جمهوری وقتی قصد اداره کشور را دارد، کسانی را انتخاب می‌کند که نسبت به آنها شناخت و اشراف دارد؛ بنابراین نباید احزاب به ایشان تحمیل کنند که از چه اشخاصی استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: ما در مؤتلفه به ایشان تحمیل نمی‌کنیم که از ما فردی را انتخاب کن. اگر تمایل به استفاده از نیروهای ما را داشته باشند، صمیمانه همکاری می‌کنیم و اگر نخواست در سایر امور با او کار می‌کنیم؛ چون رئیس‌جمهور منتخب مردم است و تنفیذ ولایت را نیز دارد و با او باید همراهی صمیمانه کرد. در مجموع چنین بحث‌هایی صرفاً گمانه‌زنی است.

 

بادامچیان در خصوص یک‌دست شدن حاکمیت و سه قوه گفت: هیچ زمانی در ایران شاهد یک‌دست بودن نخواهیم بود. حتی امروز در طیف اصلاح‌طلبان با وجود اینکه قصد یک‌دست شدن دارند اما اختلافات زیادی درونشان است. یا در میان اصولگرایان شاهد هستیم که چند طیف هستند. برخی هم مانند آقای احمدی‌نژاد ابتدا یک عقیده داشتند و به مرور زمان تغییر عقیده می‌دهند. بنابراین اینکه تصور کنیم دولتی یک‌دست روی کار بیاید، خیر؛ به این صورت نیست البته هرکسی هم که قصد داشته باشد دولتی یک‌دست روی کار بیاورد، ضرر کرده است.

 

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عمده نارضایتی مردم از دولت روحانی این است که ما بارها تذکر دادیم یک سویه عمل نکنید. در نظام مردم‌سالاری اسلامی و تحت رهبری ولی فقیه دولت باید تماما مردمی باشد.