شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمه#تأمین اجتماعی

ثبت الکترونیکی درخواست بیمه بیکاری و پرداخت کمک هزینه ازدواج به فرزندان بازنشستگان تأمین اجتماعی


ثبت الکترونیکی درخواست بیمه بیکاری و پرداخت کمک هزینه ازدواج به فرزندان بازنشستگان تأمین اجتماعی

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات غیرحضوری در بخش‌های مختلف از جمله کمک هزینه ازدواج فرزندان بازنشستگان، کمک هزینه ترحیم و همچنین ثبت بیمه بیکاری در طرح ۳۰۷۰ خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهرداد قریب در جریان سلسله نشست‌های رویای تأمین اجتماعی با موضوع "تامین اجتماعی دیجیتال با طرح 3070" که صبح امروز با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و جمعی از معاونین و مدیران سازمان در هتل هما برگزار شد اظهار کرد: ضرورت اجرای طرح 3070 بر کسی پوشیده نیست و با توجه به حجم افراد تحت پوشش سازمان اعم از کارفرمایی، بیمه شدگان و بازنشستگان و همچنین تنوع خدمات اجرای این طرح نیاز بود.

وی با اشاره به برخی از اهداف در نظر گرفته شده در فرآیند اجرای طرح 3070 خاطرنشان کرد: کاهش حجم مراجعات، ارتقاء سطح رضایتمندی، تطبیق اطلاعات درست و همچنین اطلاعات بهینه نیروی انسانی بخشی از اهداف طرح 3070 محسوب می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه طرح 3070 از نیمه دوم سال 99 اجرا شد، گفت: این طرح، طرحی ملی و عظیم است که قرار است در آن خدمات اصلی این سازمان به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارائه شود.

قریب ادامه داد: ایام کرونا مزید بر علت شد که استفاده از طرح 3070 سرعت بیشتری بگیرد و در واقع مراجعه‌کنندگان از طریق طرح 3070 در سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند به صورت 24 ساعته و هر زمان خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات مدنظر از طریق سامانه 3070 در اسرع وقت ارائه می‌شود گفت: به عنوان مثال در گذشته در مورد بیمه بیکاری شاید 14 الی 20 بار مراجعه به سازمان تامین اجتماعی می‌شد اما اکنون این فرآیند حذف و از طریق ثبت سامانه روابط کار به صورت الکترونیکی و نیاز به حضور به شعب ندارد و در اسرع وقت این کار عملیاتی می‌شود.

وی همچنین به برخی از آمار استفاده مراجعه‌کنندگان از طرح 3070 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه‌های مختلف اعم از کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ترحیم و... شاهد استفاده غیرحضوری از مراجعه‌کنندگان هستیم که در بحث کمک هزینه فرزند بازنشستگان با توجه به ارتباطی که با سازمان ثبت احوال برقرار شده به محض ازدواج کمک هزینه مربوطه به حساب فرد موردنظر پرداخت می‌شود. همچنین در ارتباط با کمک هزینه ترحیم در دی‌ماه سال گذشته 22 درصد به صورت غیرحضوری استفاده کردند که این آمار در خردادماه امسال به 97 درصد افزایش یافته است و در سایر بخش‌ها نیز به همین منوال است.

قریب  با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده و تاکید مدیرعامل مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری و در اسرع وقت از طریق طرح 3070 گفت: در ابتدای این طرح تعداد تماس‌های برقرار شده از طریق سامانه 1420 و طرح مشکلات بسیار زیاد با تاکید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و برگزاری جلسات مستمر این مشکلات کاهش یافت و در تیرماه نزدیک به صفر رسید.

انتهای پیام/