شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ایران#کرونا

نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور ۸ تیر ۱۴۰۰ / خطر بیخ گوش تهران است!

بیماری کرونا از جنوب گسترش پیدا کرده و در حال پیشروی به سمت مرکز ایران است.

نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور ۸ تیر ۱۴۰۰ / خطر بیخ گوش تهران است!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری‌آنلاین، نقشه تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور منتشر شد که نشان می‌دهد بیماری از جنوب کشور گسترش پیدا کرده است و در حال پیشروی به سمت مرکز کشور است و حالا خطر بیش گوش تهران با ۱۴ میلیون نفر جمعیت است.

از اوایل خرداد در بسیاری از استان‌ها شاهد کاهش بستری‌ها بر اثر ابتلا به کوویدـ۱۹ بودیم و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز خارج شدند و تعداد مبتلایان بیماری کاهش یافت، اما آمارهای روزانه کرونا در روزهای اخیر روند صعودی داشته است. به طوری که روز گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۱ بیمار جدید شناسایی شدند که هزار و ۴۱۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

رنگ‌بندی جدید کرونا اعلام شد | خطر بیخ گوش تهران و شهرهای جنوبی

دکتر عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، یکشنبه ۶ تیر درباره روند افزایشی شیوع کرونا در کشور هشدار داد و گفت: روند افزایشی موارد بیماری کرونا به حالت شاخه‌ای از جنوب کشور به سمت بالا در حرکت است و از استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان در حرکت به سمت جنوب کرمان، یزد و... است.

وی افزود: نوع جهش ویروس در پیک پنجم، متفاوت از پیک چهارم است. در پیک چهارم بالای ۸۰ درصد موارد از نوع انگلیسی بودند و اکنون بیشتر موتاسیون‌ها نوع هندی ویروس است و اگر منوال به همین روند باشد، ممکن است در اواخر تیرماه بروز پیک پنجم را هم داشته باشیم.

این در حالی است که در روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم کرونا از جنوب کشور گسترش پیدا کرده است و به سمت مرکز کشور در حال پیشروی است و حالا خطر بیش گوش تهران با ۱۴ میلیون نفر جمعیت است. 

همان‌طور که علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور شهر آبی نداریم به شرایط خطرناک تهران اشاره کرد و افزود: فیروزکوه و دماوند در شرایط قرمز قرار گرفته‌اند و باید قرمز شدن شهرهای تهران در هفته‌های آتی را جدی بگیریم.

حال در آغاز فصل تابستان و شروع مسافرت‌ها و همچنین با توجه به برگزاری کنکور سراسری در روزهای آتی امکان شدت گرفتن کرونا و شروع موج پنجم این بیماری وجود دارد و این در حالی است که با توجه به هشدارهای متخصصان، به دلیل جهش‌های این ویروس موج پنجم متفاوت از موج چهارم خواهد بود؛ از این رو سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون از سوی مسئولان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم می‌تواند از بروز فاجعه‌ای دیگر و عزادار شدن خانواده‌های بیشتر جلوگیری کند.