شهرخبر

اوباما: ترامپ اصول دموکراسی را نقض کرد


اوباما: ترامپ اصول دموکراسی را نقض کرد

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر عملکرد دونالد ترامپ در عدم قبول شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی ضمن انتقاد مجدد از دونالد ترامپ، گفت: ترامپ با استفاده از ترفندها و حربه‌های مزخرف درباره انتخابات سال گذشته و عدم قبول شکست، عملا اصول دموکراسی را نقض کرده است.

 

بر اساس این گزارش، وی در ادامه افزود: ادعاهای ترامپ موجب تضعیف مشروعیت انتخابات آمریکا شد. چیزی که مشاهده کردیم این بود که جانشین من، رئیس جمهور پیشین، اصول دموکراسی را نقض کرد، اصلی که شما می توانید آراء مردم را شمارش کرده و سپس برنده را اعلام کنید. ترامپ ادعاهای بی پایه و اساس و مزخرفی را درباره انتخابات مطرح کرد.

ترامپ هنوز حاضر به پذیرش شکست در انتخابات جنجالی نوامبر 2020 نشده و همچنان مدعی است که شکست وی در انتخابات نتیجه کلاهبرداری و تخلفات گسترده بوده است.

این در حالی است که شکایت‌های متعدد تیم حقوقی ترامپ در دادگاه های مختلف رد شده است.

حتی تعدادی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ نیز این ادعاها را رد کرده‌اند.

ویلیام بار وزیر دادگستری پیشین آمریکا در کتاب جدید خود تحت عنوان "خیانت"، ادعاهای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 را رد کرده و این ادعاها را مزخرف توصیف کرده است.

کتاب مذکور قرار است در ماه نوامبر امسال به طور رسمی و عمومی منتشر شود. این کتاب مجموعه مصاحبه‌های ویلیام بار با جاناتان کارل خبرنگار ارشد شبکه ای بی سی نیوز است.

وی در مصاحبه با کارل تاکید کرد: اگر شواهد و مستندات روشن و قطعی برای اثبات تقلب در انتخابات وجود داشت، من هیچ تمایلی برای رد آن نداشتم ولی من به این باور رسیده بودم که هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعا وجود نداشت و این ادعاها از همان اول هم بی‌پایه و اساس و مزخرف بود.

ویلیام بار در ادامه افزود: این ادعا هم که دستگاه‌های رای‌گیری در سراسر آمریکا به نفع بایدن دستکاری شده است، درست نبود. این دستگاه‌های شمارش آرا، همه چیز را به دقت ذخیره می‌کند و هیچ تخلفی ثبت و ضبط نشد.

انتهای پیام/