شهرخبر

عجیب‌ترین روش برای لاغری| جاسازی دستگاهی در دهان برای لاغری!

عجیب‌ترین روش برای لاغری به بازار تناسب اندام آمده است. دستگاهی در دهان برای لاغری جاسازی می شود. دستگاهی که برای لاغری و کاهش وزن، دهان را قفل می‌کند!

عجیب‌ترین روش برای لاغری| جاسازی دستگاهی در دهان برای لاغری!

دستگاهی جالب و عجیب موسوم به "DentalSlim" به معنای واقعی کلمه دهان افراد را برای کاهش وزن و غذا نخوردن قفل می‌کند.

به نقل از نیو اطلس، محققان انگلیسی و محققان دانشگاه "اوتاگو" دستگاهی را برای کاهش وزن ابداع کرده‌اند که به دندان‌ها متصل می‌شود و با استفاده از آهنربا و پیچ و مهره‌های سفارشی‌ساز از باز شدن دهان بیش از ۲ میلی‌متر جلوگیری می‌کند.

محققان می‌گویند، این دستگاه با صدایی قرون وسطایی که توسط دندانپزشک مانند ارتودنسی بر روی دندان‌ها نصب می‌شود، تنفس یا گفتار را محدود نمی‌کند، بلکه افراد را در یک رژیم مایع نگه می‌دارد.

در مطالعه منتشر شده در مجله British Dental، هفت شرکت کننده سالم و چاق از این دستگاه به مدت ۱۴ روز استفاده کردند. به آنها یک رژیم غذایی مایع داده شد تا آن را اتخاذ کنند و به آنها ۱۲۰۰ کیلوکالری انرژی در روز بدهد و میانگین کاهش وزن آنها در این دوره ۶.۳۶ کیلوگرم بود!

به نظر می‌رسد که این دستگاه قفل کننده فک به عنوان روشی کمتر تهاجمی، کمتر خطرناک و انسانی‌تر برای کاهش وزن در مقایسه با آنچه پزشکان در دهه ۱۹۸۰ با بستن فک بیماران چاق انجام می‌دادند، طراحی شده است. روش مورد استفاده در دهه ۸۰، افراد را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد، چرا که در صورت استفراغ ممکن است موجب خفگی فرد شود.

پروفسور "پائول برانتون" از دانشگاه "اوتاگو" می‌گوید: این دستگاه به افراد چاق و دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا عادت‌های جدیدی ایجاد کنند و به آنها امکان می‌دهد برای مدت زمانی کوتاه از رژیم کم کالری پیروی کنند. این یک جایگزین غیرتهاجمی، اقتصادی و جذاب برای روش‌های جراحی است و واقعیت این است که هیچ عواقب نامطلوبی برای این دستگاه وجود ندارد.

این دستگاه جدید برای جلوگیری از این خطر، دارای کلیدی برای باز کردن اضطراری قفل است که کاربران می‌توانند همیشه آن را همراه خود داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

هیچ یک از شرکت کنندگان در این مطالعه گزارش نکرده است که از این کلید استفاده کرده است یا خیر. اگرچه یک بیمار اعتراف کرد که در طول رژیم اقدام به نوشیدن شکلات مایع و نوشیدنی‌های گازدار کرده است.