با توجه به دستمزدهای بالایی که به بازیگران در شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون پرداخت می شود برای بررسی تاثیر این وضعیت در تولیدات سیما با توجه به ممیزی های تلویزیون و نظرخواهی از چشم انداز رقابت این دو رسانه خبرگزاری برنا با تعدادی از برنامه سازان گپ و گفتی داشته است که گفت‌وگوی خبرنگار برنا با محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون را در ادامه می خوانید:

با توجه به دستمزد بالایی که شبکه نمایش خانگی در حال پرداخت به بازیگران است به نظر شما این مسئله به کیفیت تولیدات تلویزیون لطمه می زند یا خیر؟

صد در صد لطمه وارد می کند. هر اتفاقی که خارج از استاندارد و قائده انجام شود باعث بر هم زدن نظم و انظباط در آن حوزه می شود و لطمه های جبران ناپذیری به آن وارد می شود.

تلویزیون با انجام چه اقداماتی می تواند در رقابت با شبکه نمایش خانگی عقب نماند؟ رسانه ملی اگر بتواند تعداد تولیداتش را بالا ببرد و ایجاد اشتغال کند. با ارتقای کیفیت تولیدات که امر خیلی مهمی است اگر تمام اقشار جامعه در گروه های مختلف سنی را به عنوان مخاطب جذب کند بطوریکه آثار کمی و کیفی مخاطب خود را داشته باشند. البته شبکه نمایش خانگی هنوز در شهرهای کوچک و روستاها جایگاه خود را پیدا نکرده و با سرعت پایین اینترنت مخاطب فراگیر ندارد و تلویزیون هنوز به عنوان رسانه منتخب حرف اول را می زند.

شبکه نمایش خانگی در شهرهای بزرگ مخاطب دارد در صورتی که تلویزیون همچنان از حجم یک سریال حدود 20 میلیون نفر بیننده دارد ولی شبکه نمایش خانگی اگر بیننده اش به این رقم یعنی حدود 10 درصد از کل جمعیت یا شاید هم کمتر برسد در جذب مخاطب موفق بوده است. با توجه به وضعیت موجود بعید می دانم که شبکه نمایش خانگی بخواهد با رسانه ملی رقابت کند. چون این رقابت بی معنی است وقتی اکثر مردم مخاطب رسانه ملی هستند.

به نظرم وقتی بخشی از هنرمندان کشور هنوز به رسانه ملی پایبند هستند و در این رسانه بازی می کنند با بالا بردن هزینه و دستمزدها به بازیگر و رفع یکسری مشکلات اتفاق خاصی در تلویزیون نمی افتد.

چه چشم اندازی از رقابت شبکه نمایش خانگی و تلویزیون در آینده دارید؟ در این رقابت جای نگرانی نیست. در واقع رسانه ملی به علت کثرت بیش از حد مخاطبی که در اختیار دارد برگ برنده را درست دارد.

آیا ممیزی های تلویزیون در پایین آمدن مخاطبین موثر است یا خیر؟ خیر، به نظرم موثر نیست. حتی تاثیر منفی هم نداشته و جای نگرانی نیست چون اگر کل جمعیت کشور را 85 درصد در نظر بگیریم اولین سریال نوروزی تلویزیون، امسال با  45 درصد مخاطب، دومین سریال 42 درصد مخاطب و سومین سریال با 38 درصد بیننده یعنی حدود 25 میلیون نفر مخاطب داشته است. این آمار نشان می دهد رسانه ملی هنوز مخاطبان خود را دارد.

 این روزها در حال چه فعالیتی هستید؟ برنامه ای در دست تهیه ندارم.