اصغر طالب نسب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: این روزها شرایط استقلال از نظر کسب نتیجه خوب است اما همه ما می‌دانیم که استقلال از نظر ساختار باشگاه باشگاهی مشکلاتی دارد که حتما باید برطرف شده شود. استقلال این روزها حالت آشفته بازاری دارد که باید هر چه زودتر به سر و سامان برسد. وزارت ورزش اگر می‌خواهد به استقلال کمک کند باید ساختار جدیدی برای استقلال ایجاد کند استقلال برای عبور از وضعیت فعلی به افراد و کاربلد و تعیین کننده نیاز دارد که بتوانند مشکلات باشگاه را برطرف کنند.

او ادامه داد: به نظر من فرهاد مجیدی برای مدیریت شرایط این روزهای استقلال سیاست درستی را انتخاب کرد. او توانست تیم را یکدل و متحد کند و برای این کار حتی دست به جیب شد و از حساب شخصی خودش به بازیکنان پاداش داد. البته به نظر من مجیدی اگر این کار را هم انجام نمی داد بازیکنان در مستطیل سبز برای موفقیت تیمی که او سرمربی اش است با جان و دل بازی می کردند اما فرهاد برای اینکه استقلالی ها تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشند به آنها از جیب خود پاداش داد. با اینکه کار مجیدی را تایید می کنم ولی حتماً خود او هم این را می‌داند که چنین اقداماتی به طور موقت مشکلات استقلال را حل می کند اما تیم فوتبال با ساختار درست می‌تواند نتیجه بگیرد نه با هیجان. الان در استقلال هیچ چیز اصولی نیست و با اولین شکست تمام این هیجان ها تبدیل به ناامیدی می شود. فعلاً هم مجیدی و تیمش با هیجان و تعصب به کار ادامه می‌دهند اما واقعیت این است که استقلال برای فصل آینده نیاز به یک ساختار حفظ و برنامه ریزی درست دارد. مجیدی الان که تیمش نتیجه می گیرد باید برای تیم از باشگاه امتیاز بگیرد و شرایط خوبی برای بازیکنانش فراهم کند. استقلال دیدارهای حساسی مثل دربی جام حذفی و بازی با الهلال را در پیش دارد و امیدوارم تا بازی با پرسپولیس شرایط تیم بهتر شود و استقلال بتواند برای تقابل با الهلال هم آماده سازی مناسبی داشته باشد.

طالب نسب با اشاره به دیدار استقلال با آلومینیوم گفت این بازی اهمیت ویژه‌ای برای استقلال دارد چون سرمربی تیم مقابل یک استقلالی است. علیرضا منصوریان برای این بازی انگیزه های زیادی دارد چون می خواهد شایستگی های مربیگری خود را ثابت کند و نشان دهد اگر در استقلال نتیجه نگرفت به دلیل برخی مشکلات بوده است. با این حال من فکر می کنم در حال حاضر مجیدی به خوبی استقلال را مدیریت می کند و آلومینیوم نمی‌تواند ترمز موفقیت های این تیم را بکشد. به نظر می رسد استقلال سهمیه را از طریق لیگ گرفته و به همین دلیل باید تمرکز شاگردان فرهاد مجیدی روی جام حذفی و قهرمانی در آن باشد.