شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سازمان ملل#سوریه#دوشنبه

از سوی سخنگوی دبیرکل مطرح شد؛

واکنش سازمان ملل متحد به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی

واکنش سازمان ملل متحد به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی

سازمان ملل متحد به ابراز نگرانی درباره حمله بامداد دوشنبه آمریکا به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل متحد به ابراز نگرانی درباره حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه بسنده کرد و خواستار خویشتنداری طرف های مربوط شد.

بر اساس این گزارش، «استفان دوجاریک» سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ما از گزارش های مربوط به حملات ایالات متحده به مرز عراق و سوریه اطلاع یافتیم و دبیرکل نگران وضعیت ناپایدار در این منطقه است.

وی همچنین افزود که گوترش مجدداً از تمام طرف ها می خواهد که خویشتنداری نشان داده و از اقداماتی که منجر به تشدید تنش ها می شود، اجتناب کنند.

گفتنی است، جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا بامداد دوشنبه مواضع حشد شعبی در منطقه البوکمال واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را هدف قرار دادند.

طبق اعلام منابع عراقی، در جریان تجاوز نظامی ایالات متحده آمریکا به مرزهای مشترک سوریه و عراق، ۴ نیروی حشد شعبی به شهادت رسیدند. آمریکایی‌ها مدعی هستند که با هدف مبارزه با تروریسم این تجاوز نظامی را انجام داده‌اند!

تجاوز نظامی جدید ایالات متحده آمریکا به حشد شعبی در حالی اتفاق افتاد که احزاب و جریان‌های سیاسی همچنان خواستار خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق هستند. در همین ارتباط، پیشتر «ایوب الربیعی» نماینده پارلمان عراق سخنانی را در خصوص تداوم حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور مطرح کرد.

وی در این خصوص گفت: نیروهای ایالات متحده آمریکا قصد خروج از خاک عراق را ندارند. این درحالی است که مصوبه نمایندگان پارلمان بر لزوم خروج نیروهای بیگانه تأکید دارد.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه سخنان خود یادآور شد: علیرغم اینکه اقشار مختلف عراق و جریان‌های سیاسی خواستار خروج آمریکایی‌ها از خاک خود هستند اما شواهد نشان می‌دهد که واشنگتن تمایلی به انجام این کار ندارد.

پیش از این، «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح عراق گفته بود: واقعیت آن است که مواضع آن در قبال آمریکایی‌ها کاملاً روشن است. ما معتقد هستیم که نظامیان آمریکا باید از خاک عراق خارج شوند.

رهبر ائتلاف فتح همچنین عنوان کرد: ما تحت هیچ شرایطی اشغالگری در خاک خود را نمی‌پذیریم. ما نمی‌خواهیم هیچ‌گونه رابطه نظامی با ایالات متحده آمریکا داشته باشیم. این موضع غیرقابل تغییر است.

العامری در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر نظامیان آمریکایی به صورت مسالمت آمیز از خاک عراق خارج نشوند، ما با مقاومت خود آنها را وادار به خروج از خاک عراق می‌کنیم.