به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محسن مهرعلیزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب، در همایش تقدیر از اعضای ستادش اظهار کرد: در مناظرات هم گفتم اشتباه می کنید و این روش اعلام برنامه نیست، برای ارایه برنامه توسعه باید نوع چیدمان و‌ نحوه گفتمان طوری باشد که جامعه اقناع شود.

او‌ افزود: باید به عنوان فرهنگ این موضوع را باب کنیم که مردم به دنبال منطق باشند. علت ورود من به انتخابات ۱۴۰۰ همین بود.

مهرعلیزاده: من عمدتا مدیر اجرایی، عملیاتی و اقتصادی بوده ام و‌بر همین اساس هم حرکت می کردم. ما در این ۴۰ سال انواع و اقسام برنامه ها را داشتیم اما الگوی مناسب شناخته شده در دنیا نداشتیم.

او‌ ادامه داد: هیچ یک از برنامه ها در این ۴۰ سال خاصیت برنامه کامل مدون و صحیح را نداشت.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: من برنامه سوشیال مارکت اکانمی را هدف قرار داده بودم و می خواستم کشور را از روزمرگی و بی برنامگی نجات بدهم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: امیدواریم فضل الهی شامل شود و در آینده شاهد مسائل بدتری نباشیم، شرایط اجتماعی بعد از اتفاقات ۹۶ و ۹۸ جامعه را به نقطه ای رسانده بود که مردم از بدنه حکومت ناراضی بودند، از بیرون هم فشارهایی مثل تحریم و‌ مخالفت با جمهوری اسلامی وارد می شد.

او افزود: اصلاح طلبی ریشه در اعتقادات ما دارد و از اساس در مشی اعتقادی ما و تاریخ ما هم اصلاح طلبی وجود داشته است. مردم ایران ذاتا اصلاح طلب بوده اند و اصلاح طلبی در ذات آنها بوده و هست.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: من با برنامه وارد شدم اما در عمل برخلاف آنچه فکر می‌کردم و مجموعه ای از شرایط باعث شد که اتفاقات مطلوب نباشد.

او با بیان اینکه ما شرایط خوبی پس از دوره اصلاحات نداشتیم، افزود: تحمیل‌های بسیاری بر جامعه شد که نتیجه تصمیمات اشتباه داخلی بود این مسائل باعث شد که آنچه که حق مردم بود، فراهم نشود.

او به فعالیت‌های ستادی خود اشاره کرد و گفت: دوستان با دست خالی و از روی دلسوزی در ستاد ما فعالیت کردند.

او گفت: ما برای دولت مستقر آرزوی توفیق می‌کنیم چون اگر دولت ناموفق باشد، دود آن به چشم مردم خواهد رفت. من بی‌مهری‌ها و نامهربانی‌ها را نادیده خواهم گرفت. ما سعی کردیم خردورزی را حاکم کنیم اما دیدیم به گونه دیگری مساله پیش رفت و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که زمین بازی عوض شد و همین موضوع باعث شد بنده برای جلوگیری از ایجاد پراکندگی انصراف دهم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مردم از ما که ادعا می‌کنیم نخبگان این جریان هستیم، ریزبین‌تر هستند و بهتر مسائل را می‌فهمند. اگر عدم مشارکت و رای باطله و رای سفیدها را در نظر بگیریم، می‌بینیم در زمان‌هایی که از مردم فاصله گرفتیم ناموفق عمل کردیم.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: برای برون رفت از وضعیت کنونی، هیچ راهی جز برنامه محوری و خردگرایی وجود ندارد. اگر برنامه منظم، دقیق، صحیح و علمی به کار گرفته شود مسائل حل خواهد شد.

وی تأکید کرد: هرگونه منفعت طلبی، باند بازی و‌ خود بزرگ‌بینی منجر به پس زده شدن جریان‌‌های سیاسی خواهد شد. باید یک بازشناسی در جریان اصلاح طلبی داشته باشیم و به جریان سالم اصلاح طلبی که از قیام امام حسین تاکنون قدمت دارد، بازگردیم.