به گزارش برنا؛ پس از کشف جسد جان مک‌آفی در سلولی در زندان اسپانیا، حالا گزارش‌ها می‌گویند او پیش از دستگیری در مخفی‌گاهی زندگی می‌کرده که یک مزرعه استخراج بیت‌کوین داشته است. این مکان یک هتل نیمه‌متروک موسوم به «دائورادا پارک هتل، ال پایس» در شهر کمبریلز اسپانیا بوده است. کمبریلز یک شهر ساحلی واقع در کاتالونیای اسپانیاست.

نشریه «ال کانفیدنشال» از این مکان به عنوان «هتل اشباح» اسم می‌برد چون رزرو اتاق در آن تقریبا غیرممکن بوده و هیچ‌کس پاسخ تماس‌های آن را نمی‌داده است. این نشریه یک بار در سال ۲۰۱۸ در حین تنظیم گزارشی درباره مک‌آفی سعی کرد با هتل تماس بگیرد اما موفق به انجام این کار نشد.

مسئولان محلی زمانی به دائورادا پارک هتل مشکوک شدند که لیزری از روی سقف آن آسمان را نشان گرفته بود. پلیس کاتالان در سال ۲۰۱۸ به آن‌جا حمله و یک مزرعه شبانه‌روزی استخراج بیت‌کوین را پیدا کرد. طبق گزارش‌ها، پلیس در آن زمان نمی‌توانست مزرعه را تعطیل کند چون قوانینی برای رمزرزها وجود نداشت. در نهایت، این هتل به‌صورت دائمی بسته شد و کسی از سرنوشت آن مزرعه بیت‌کوین اطلاعی ندارد.

مک‌آفی قبلا گفته بود که پلیس فکر می‌کند او بخشی از رمزارزهایش را مخفی کرده، ولی وی با رد این ادعا گفته بود که تمام دارایی‌هایش توسط مقامات توقیف شده است.

سازنده آنتی‌ویروس مک‌آفی هرگز اذعان نکرد که در این هتل سکونت داشته است. با این حال، متخصصان اینترنت با کنار هم گذاشتن سرنخ‌های موجود در تصاویر و کامنت‌های صفحه او توانستند به این نتیجه‌گیری برسند. مک‌آفی زمانی گفته بود که در نزدیکی بلاروس به سر می‌برد، ولی تصاویری که در صفحه او وجود داشت، شبیه تصاویر نقشه گوگل از دائورادا پارک هتل بود.

در ماه مارس، مک‌آفی تصاویری از سوپرمارکت‌های خالی را به اشتراک گذاشت که قیمت محصولات در آن به کاتالونیایی دیده می‌شد. او در نهایت اعلام کرد که چند روزی را در کاتالونیا به سر برده، ولی کارشناسان باور داشتند که مک‌آفی مدت بیشتری را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در دائورادا پارک هتل سپری کرده است.