شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#فوری

ائتلاف نوری المالکی:دولت عراق مانع حملات تروریستی آمریکا به الحشد الشعبی شود

ائتلاف نوری المالکی

فراکسیون پارلمانی ائتلاف دوله القانون با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست از دولت الکاظمی برای انجام اقدام فوری در مجازات عوامل تجاوز به خاک عراق گفت که باید جلوی حملات مکرر به الحشد الشعبی گرفته شود.

به گزارش مشرق، فراکسیون پارلمانی «دوله القانون» به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق هم تجاوز نظامی آمریکا به خاک عراق را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه این فراکسیون آمده است: ما حمله آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در منطقه القائم را که با شهادت شماری از رزمندگان غیور تیپ ۱۴ همراه شد محکوم می‌کنیم، رزمندگانی که با اشتیاق مشغول تامین امنیت مرزها در برابر نفوذ تروریست‌ها به داخل خاک عراق برای انجام اقدامات تروریستی هستند.

ائتلاف دوله القانون افزود: این عمل کاملا خصمانه و غیرموجه است و موجب تحریک ملت عراق می‌شود، زیرا نیروهای امنیتی عراقی هدف گرفته شده‌اند که به اذعان خود آمریکا برای کمک و پشتیبانی در مبارزه با ترویسم در مرز حضور دارند.

ائتلاف نوری المالکی تصریح کرد: دولت عراق باید اقدامات فوری را برای مجازات عوامل این اقدام تروریستی به کار گیرد و مانع تکرار آن شود و وزارت خارجه نیز موظف است برای پایان دادن به این بی تدبیری و هدف قرار دادن مکرر الحشد الشعبی اقدام کند.

الحشد الشعبی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت دو بامداد امروز (دوشنبه، ۲۸ ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد. این نیروها تحت فرماندهی عملیات مشترک عراق در حال انجام وظیفه بودند و درگیر هیچ فعالیتی علیه حضور نیروهای خارجی در کشور عراق نبودند. همان‌طور که سازمان الحشد الشعبی بارها و بارها بر این امر تاکید کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها که برای توجیه این جنایت خود ارائه می‌کنند، در نقاط مورد حمله، هیچ زرادخانه، انبار تسلیحات یا چیزی مشابه آن وجود نداشت.

منبع: فارس