شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای امنیت#آمریکا#سوریه

شورای امنیت ملی عراق: خروج نیروهای آمریکایی از عراق در مراحل پایانی قرار دارد

عراق

شورای امنیت ملی عراق در نشستی ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به مواضع الحشدالشعبی در مرز عراق و سوریه از پیشرفت در مذاکرات خروج نیروهای آمریکایی از عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت ملی عراق امروز (دوشنبه) به ریاست «مصطفی الکاظمی» در نشست فوق‌العاده خود به بررسی حمله بامداد امروز (دوشنبه) آمریکا به مواضع الحشدالشعبی پرداخت.

به نوشته السومریه نیوز، شورای امنیت ملی عراق ضمن محکوم کردن حمله جنگنده‌های آمریکایی، اعلام کرد که برای ممانعت از تکرار چنین وقایعی از تمامی گزینه‌های قانونی استفاده خواهد کرد و همزمان نمی‌پذیرد که عراق محل تسویه حساب‌ها باشد.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای مصطفی‌ الکاظمی آمده است که شورای امنیت ملی در نشست امروز خود اعلام کرد که حمله هوایی آمریکا نقض صریح حاکمیت عراق و خلاف تمامی قوانین و اسناد بین‌المللی است و دولت عراق تحقیقات فراگیری برای بررسی جوانب مختلف این حادثه و دلایل آن و اقدام در جهت ممانعت از تکرار چنین وقایعی انجام خواهد داد.

شورای امنیت ملی عراق تأکید کرد که تنها سیاست این کشور حل بحران‌ها و درگیری‌ها در عراق و منطقه از مسیر گفت و گو است و دولت بغداد  جلسات پیوسته‌ای با آمریکا در راستای خروج نیروهای این کشور از عراق دارد و این گفت‌وگوها پیشرفت خوبی داشته و به مرحله مسائل فنی و لجستیکی رسیده است که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

منبع: فارس