شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#عمار

سید عمار الحکیم: هیچ کشوری حق ندارد حاکمیت ارضی عراق را نقض کند

حکیم

رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حمله هوایی بامداد امروز آمریکا به مواضع حشدالشعبی، این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی در واکنش به حملات آمریکا نوشت: با نگرانی بسیار خبر بمباران هوایی یکی از قرارگاه‌های نیروهای الحشد الشعبی در منطقه قائم در مرز سوریه را که در آن چند تن از رزمندگان شهید و زخمی شدند دریافت کردیم.

وی ضمن محکوم کردن تکرار این حملات، مخالفت شدید خود با نقض حاکمیت ارضی عراق ازجانب هر طرفی را اعلام و عنوان کرد: از دولت عراق می‌خواهیم که در قبال این‌گونه اقدامات به مسئولیت خود عمل کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان برای شهدا رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل طلب کرد.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

منبع: فارس