محکومیت حمله به حشد الشعبی در قلب آمریکا

ایلهان عمر عضو مجلس نمایندگان آمریکا حمله هوایی ارتش این کشور به مواضع حشدالشعبی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را محکوم کرد. 

بنابر گزارشها در این حملات که بامداد یک شنبه به وقت تهران صورت گرفت حداقل 4 نفر شامل به شهادت رسیدند. 

نیوزویک گزارش داد، این حمله درست یک روز قبل از سفر رئیس جدید رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا انجام گرفت. براساس گزارشها، جنگنده‌های آمریکا سه حمله در این منطقه به انجام رساندند که دو حمله در خاک سوریه و یک حمله نیز مواضعی در خاک عراق را هدف گرفت. 

ایلهان عمر قانونگذار مسلمان آمریکایی در حساب توئیتری خود در واکنش به این حملات نوشت، «این چرخه ثابت خشونت و تنبیه یک سیاست شکست خورده است و هیچ یک از ما را امن‌تر نخواهد کرد.» 

وی تاکید کرد، کنگره آمریکا در ارائه مجوز جنگ اختیار دارد و باید مورد مشورت قرار گیرد. 

ایلهان عمر پیش از این نیز از تحریمهای آمریکا علیه اقتصاد ایران به شدت انتقاد کرده بود. 

بامداد روز یک شنبه منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.