شهر خبر

پاکستان: حملات از خاک افغانستان تهدیدی مداوم برای امنیت و ثبات ماست


پاکستان: حملات از خاک افغانستان تهدیدی مداوم برای امنیت و ثبات ماست

وزارت خارجه پاکستان اظهارداشت که مخالفان مسلح این کشور از خاک افغانستان پاکستان را هدف حمله قرار می‌دهند و این حملات را تهدید مداوم برای امنیت و ثبات پاکستان دانست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زاهد حفیظ چوهدری» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به درخواست افغانستان برای مبارزه بدون تبعیض با تروریسم گفت: تعهد پاکستان در مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، بدون هیچ گونه تبعیض، تزلزل ناپذیر و بدون ابهام است.

وی افزود که اظهارات وزارت خارجه افغانستان مبنی بر اینکه تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان فعالیت ندارد مغایر واقعیت‌های میدانی و گزارش‌های متعدد سازمان ملل است که حضور و فعالیت بیش از 5000 عضو این گروه در افغانستان را تایید می‌کند.

چوهدری ادامه داد که به دنبال اتحاد مجدد و سازمان‌یافته تحریک طالبان پاکستان با شاخه‌های انشعابی آن که به کمک آژانس‌های اطلاعاتی دشمن صورت گرفته است، ادامه حضور با مصونیت این گروه در افغانستان و انجام حملات مرزی علیه پاکستان تهدیدی مداوم برای امنیت و ثبات ما است.

به گزارش «رادیو پاکستان»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین تاکید کرد که این کشور برای تسهیل روند صلح بین‌الافغانی برای ایجاد یک توافق سیاسی تلاش‌های جدی و صادقانه‌ای داشته است.

گفتنی است که دولت‌های افغانستان و پاکستان همواره در سال‌های گذشته یکدیگر را به حمایت از تروریسم و برخورد تبعیض آمیز با گروه‌های مخالف متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/.