به گزارش برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری»، دادستان کل کشور، با اشاره به ۸۴۵ روز مدیریت عالی قوه قضائیه از سوی آیت‌الله رئیسی از اسفند ۹۹ تا امروز، گفت: انتخاب رئیس قوه قضائیه از درون قوه قضائیه، یکی از علل اصلی پیشرفت‌های دستگاه قضا در دوره تحول بوده است.

دادستان کل کشور در ادامه، داشتن برنامه تحولی، تعیین سیاست‌های کلی، دارا بودن انگیزه کار و پشتکار و همچنین بهره‌مندی از همکاران دلسوز و همراه را از دیگر دلایل موفقیت آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضائیه عنوان کرد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، ابراز امیدواری کرد که دیدگاه تحولی و داشتن برنامه، بتواند مشکلات دولت را در دوران ریاست جمهوری وی تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر این نکته که راهبرد و سیاست تحولی اتخاذ شده از سوی قوه قضائیه، قطعا در آینده دچار توقف نخواهد شد، گفت: هنوز کارهای بسیاری مانده که باید در قوه قضائیه انجام شوند. گام‌های تحولی برداشته شده در دوران تحول، گام‌های اولیه و ریل‌گذاری مسیر هستند.

دادستان کل کشور در ادامه دادسراها را به عنوان پیشانی قوه قضائیه در ارتباط با مردم توصیف کرد و گفت: مقوله تحول قضایی باید در دادسراها به صورت بسیار بارز و برجسته خود را نشان دهد که این موضوع با انجام تغییراتی در حیطه‌های ساختاری و محتوایی دنبال خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات حمایتی دستگاه قضا از تولید در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در دوران تحول قضایی، سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل و دادستانی‌های سراسر کشور اقدامات گسترده‌ای را در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم و موانع واحدهای تولیدی و صنعتی انجام دادند.