شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

طرح جدید مجلس|کلیه دستگاه‌های ‌اجرائی مکلف به پاسخگویی به تذکرات نمایندگان به شکل مکتوب می‌شوند


طرح جدید مجلس|کلیه دستگاه‌های ‌اجرائی مکلف به پاسخگویی به تذکرات نمایندگان به شکل مکتوب می‌شوند

خبرگزاری تسنیم، متن کامل طرح الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، 51 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را تحت عنوان الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان،  تهیه و تدوین و جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده‌اند.

لازم به ذکر است  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه اخیر علنی با رسیدگی 2 فوریتی به طرح الزام دستگاه های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان، با 166 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

**متن الزام دستگاههای اجرائی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان

مقدمه (دلایل توجیهی):

با توجه به ماده (28) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان می‌توانند در خصوص موضوع موردنظر به رئیس جمهور و وزرا تذکرات کتبی و شفاهی بدهند.
ولی متاسفانه با مروری بر تذکرات شفاهی و کتبی به وزیران و رئیس جمهور روند مذکور نشان می‌دهد علی‌رغم فراوانی استفاده از این ابزار، نتوانسته در حد انتظار اهداف مقنن کارایی داشته باشد چرا که وزرا و رئیس جمهور خود را ملزم به پاسخگویی به این تذکرات نمی‌دانند و متاسفانه به تدریج جایگاه مجلس و نمایندگان مردم تضعیف می‌گردد بنابراین برای کارایی بیشتر و پاسخگوئی به تذکرات نمایندگان که اصولاً مشکلات مردم را بیان می‌کند و مردم انتظار حل و یا حداقل پاسخگویی به آن را دارند این طرح پیشنهاد می‌گردد.

عنوان طرح:
الزام دستگاههای اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان
ماده‌واحده- کلیه دستگاههای ‌اجرائی مکلف به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان به شکل مکتوب می‌باشند.

انتهای‌ پیام/