به گزارش برنا، سیدمحمد صالحی نایب رییس لیگ برتر کاراته و رییس سبک شورین کمپو کای کان با اشاره به برگزاری دو دوره لیگ این سبک اظهار داشت: اولین سبک در فدراسیون کاراته هستیم که توانستیم لیگ را در بخش آقایان و بانوان برگزار کنیم. هفته اول و دوم لیگ برگزار شده و هفته سوم نیز قرار است که هشتم مردادماه برگزار شود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت درخصوص برگزاری این لیگ حضور گسترده همه استان‌ها است و به نوعی استان‌هایی که در کاراته صاحب نام هستند در لیگ تیم‌داری کردند. لیگ به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود و تیم اول در بخش آقایان و بانوان به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند.

صالحی افزود: این سبک حدود سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در این سه سال توانستیم ورزشکاران را به چند رویداد بین المللی اعزام کنیم. تیم‌های خوبی در لیگ حضور دارند و اکثر تیم‌ها از نفرات تیم ملی تشکیل شده‌اند.

نایب رییس لیگ برتر کاراته در ادامه درخصوص وضعیت کاراته‌کاها برای حضور در المپیک توکیو خاطرنشان کرد: خوشبختانه آرامش خوبی در کاراته حاکم است و با کار مدیریتی که انجام شد کاراته توانست 4 سهمیه برای المپیک توکیو کسب کند. با آمادگی که ملی‌پوشان ما درحال حاضر دارند قطعا می توانیم چهار مدال در توکیو کسب کنیم. حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک درموفقیت‌های کسب شده توسط کاراته‌کاها موثر بود.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که تیم ملی کاراته ایران می توانست سهمیه پنجم را نیز کسب کند، اظهار داشت: با توجه به قانونی که فدراسیون جهانی کاراته تصویب کرد متاسفانه دست ما از سهمیه پنجم خالی ماند و ذبیح الله پورشیب کاپیتان ارزنده کشورمان نتوانست در المپیک حضور پیدا کند.