شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#معاون وزیر

توضیح ریابکوف درباره مذاکرات ثبات راهبردی بین روسیه و آمریکا


توضیح ریابکوف درباره مذاکرات ثبات راهبردی بین روسیه و آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه واشنگتن هنوز ریاست هیئت مذاکره کننده آمریکایی درباره ثبات راهبردی را مشخص نکرده، گفت: عدم پاسخ‌گویی آمریکا به درخواست‌های مسکو درباره حملات سایبری غیرقابل قبول است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن هنوز تصمیمی درباره اینکه چه کسی ریاست هیئت آمریکایی در مذاکرات مربوط به ثبات راهبردی با طرف روسی را برعهده داشته باشد، اتخاذ نکرده، ولی انتظار می‌رود که این موضوع در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

وی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: «طرف آمریکایی تا به امروز هنوز مذاکره کننده اصلی خود را معرفی نکرده است. البته ما انتظار داریم که این اطلاعات و همچنین ارسال علامت درباره زمان مورد قبول مقامات واشنگتن برای آغاز مذاکرات را به‌زودی و در آینده بسیار نزدیک دریافت کنیم.»  

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که مقامات مسکو امیدوارند که واشنگتن فرانسه و انگلیس را نیز در جریان مباحثات مربوط به کنترل تسلیحات قرار دهد.

پیش از این مشخص شده که سرگئی ریابکوف ریاست هیئت نمایندگی روسیه در مذاکرات ثبات راهبردی با ایالات متحده را بر عهده دارد.  روسای جمهوری روسیه و آمریکا در جریان نشست سران ژنو درباره از سر گیری گفت‌وگو‌های دو کشور در زمینه ثبات راهبردی در خصوص به توافق رسیده‌اند.

ریابکوف همچنین از آمادگی روسیه برای بررسی مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم بین المللی خبر داده و تأکید کرد که این موضوع همچون دارای اولویت است، البته تماس‌های برقرار شده قبلی بین دو طرف روسی و آمریکایی در این باره "به بهانه‌های سیاسی دور از ذهن" طرح شده از سوی واشنگتن، با شکست مواجه شده است.

به گفته وی، مسکو تاکنون بیش از 40 درخواست در زمینه حملات سایبری صورت گرفته به سیستم‌ها و ساختارهای دولتی روسیه به واشنگتن فرستاده است، ولی تاکنون تقریباً هیچ پاسخی در خصوص آنها دریافت نکرده است.

این دیپلمات بلندپایه با اشاره به اینکه چنین برخوردی از طرف ایالات متحده در گفتگو با روسیه غیرقابل قبول است، افزود: «آمریکا همچنان معتقد است که ما باید به تمامی ادعاهای آنها واکنش نشان دهیم، ولی آنها حق دارند به درخواست‌های ما واکنشی نشان ندهند. این موضع گیری مخربی است که منجر به هیچ پیشرفتی در این زمینه نخواهد شد.»

انتهای پیام/