شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران#دسته اول#شیراز

ناگفته‌های سرمربی فجر سپاسی از فساد در لیگ دسته اول فوتبال؛ فعالیت پاک در فوتبال ایران سخت است


ناگفته‌های سرمربی فجر سپاسی از فساد در لیگ دسته اول فوتبال؛ فعالیت پاک در فوتبال ایران سخت است

سرمربی فجر سپاسی شیراز توضیحاتی درباره اتفاقات هفته‌های پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ارائه کرد.

علی‌اصغر کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیروزی 2 بر یک فجر سپاسی شیراز مقابل آرمان گهر سیرجان اظهار داشت: آرمان گهر با امکانات، کادر فنی و بازیکنانی که در اختیار دارد، تاکنون کار بزرگی انجام داده است. ما محکوم به پیروزی بودیم و این موضوع، سختی کار ما را دوچندان کرد. 90 درصد بازیکنان فجر جوان هستند و دریافت گل باعث افزایش فشار روی ما شد، اما بچه‌ها شاهکار کردند و تمام وجود خود را گذاشتند. حفظ تیم جوان در کورس قهرمانی دشوار است، اما یک بازیکن 18 ساله یعنی آریا برزگر برای ما دو گل زد.

جنگ نابرابری با مدعیان داشته‌ایم
وی در مورد تلاش شاگردانش برای صعود به لیگ برتر و دیدار تعیین‌کننده این تیم با هوادار بیان کرد: ما بازی به بازی پیش می‌رویم و تمام زور خود را می‌زنیم تا پیروز شویم. ما در سال‌های گذشته هم که مدعی بودیم، از لحاظ امکانات و شرایط مالی جنگ نابرابری با سایر مدعیان داشتیم. سردار بوعلی (فرمانده سپاه فجر استان فارس) نظر مثبتی روی جوانان و فوتبال دارد و خیلی به ما کمک کرده است. خیلی به دیدارهای آینده و صعود امیدواریم.

3 امتیاز یک بازی را به تیم بالای جدولی دادند، بازیکنان یک تیم مقابل این مدعی بازی نکردند 
سرمربی فجر سپاسی شیراز با اشاره به اتفاقات عجیب هفته‌های پایانی لیگ یک به تسنیم گفت: در هفته‌های گذشته اتفاقاتی دیدیم که ما را خیلی آزار داد. یک تیم مدعی در یک مسابقه باید شکست می‌خورد، اما سه امتیاز را به این تیم دادند. هفته بعد هم رقیب این مدعی در زمین ایستاد تا تیم مذکور پیروز شود. مسائلی چون شرط‌بندی، تبانی و تکیه به اهرم قدرت باعث شده است امتیازاتی نصیب برخی تیم‌ها شود که حق آنها نبوده. فجر نیم امتیاز این‌چنینی هم نگرفته است و چنین امتیازاتی را نمی‌خواهیم.

برای رسیدن به لیگ برتر نمی‌خواهیم پول در خون بزنیم
کلانتری با انتقاد از برخی مربیان لیگ دسته اول فوتبال خاطرنشان کرد: برای رسیدن به لیگ برتر نمی‌خواهیم پول‌های نامشروع رد و بدل کنیم و پول در خون بزنیم. برخی آقایان چنین کارهایی می‌کنند و در همین دنیا تاوان آن را می‌دهند. شب قبل از مسابقه چند هفته پیش، از یک تیم بالای جدولی با بازیکنان ما تماس گرفتند و به آنها پیشنهاد دادند تا ذهن بازیکنان را درگیر کنند. مربی به بازیکن ما گفت من سال بعد تیم دارم و تو در تیم من هستی، خودت را اذیت نکن!

تیم فوتبال فجر سپاسی , لیگ دسته اول فوتبال ,

منتظریم ببینیم کمیته اخلاق با مربیانی که کثافت‌کاری می‌کنند، چه می‌کند
وی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی با بازیکنان تماس می‌گیرند، تصریح کرد: یک سرمربی و یک مربی چنین کاری کردند، اما فهمیدند که شرف بازیکنان فجر خریدنی نیست. نام و شماره تلفن این افراد را به کمیته اخلاق ارائه کردیم و منتظریم ببینیم مدیران این کمیته چه می‌کنند. از همین جا به این مربیان که کثافت‌کاری می‌کنند، می‌گویم به جایی نمی‌رسید و قصری که می‌سازید، روی سرتان خراب می‌شود.

مدیرعامل و دلال یک تیم در نیم‌فصل با بازیکنان ما مذاکره کردند
سرمربی فجر سپاسی با بیان اینکه در نیم‌فصل نیز همین بلا را بر سر شاگردانش آوردند، اظهار داشت: در فاصله دو هفته تا پایان لیگ دسته اول، مدیرعامل و دلال یک تیم بالای جدولی در شیراز اردو زدند و با بازیکنان ما صحبت کردند. آنها به بازیکنان گفتند مراقب خودتان باشید و مصدوم نشوید تا نیم‌فصل شما را جذب کنیم! ارقامی حد یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای یک فصل پیشنهاد می‌دادند، اما باشگاه فجر سپاسی چنین پرداختی‌هایی ندارد و همه افراد در باشگاه مانند من، با عشق کار می‌کنند.

پاک کار کردن در فوتبال ایران سخت است
کلانتری در مورد اینکه باشگاه فجر سپاسی از عهده پرداخت چنین مبالغی برنمی‌آید، بیان کرد: بازیکنان سرباز ما ماهی دو میلیون تومان می‌گیرند، اما همه آنها شرف و آبرو می‌گذارند و خیلی کم می‌توان چنین بازیکنانی پیدا کرد. واقعاً فعالیت پاک و سالم در فوتبال ایران سخت شده است. با این حال اگر اهل هر برنامه‌ای از جمله فساد باشی و خودت را به جایی وصل کنی، از تو تعریف هم می‌کنند. ما شرف و آبروی خود را زیر پا نمی‌گذاریم و کسانی که قصر می‌سازند، تقاص پول‌هایی که در خون جوانان می‌زنند، پس خواهند داد.

انتهای پیام/