به گزارش رویترز، پنتاگون خبر از حمله به نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه مرزی عراق و سوریه داده است. بنا بر اعلام وزارت دفاع ایالات متحده، این حملات به دستور جو بایدن و به تلافی حملات پهپادی علیه نظامیان و تاسیسات آمریکایی در عراق صورت گرفته است. گفته شده که در این حملات انبارهای تسلیحات و قرارگاه های عملیاتی نیروهای مورد حمایت ایران در دو نقطه در خاک سوریه و یک نقطه در عراق هدف قرار گرفته و در اختیار گروه‌های کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا بوده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده اهداف انتخاب شده در مرز عراق و سوریه تاسیساتی بوده‌اند که از سوی نیروهای وابسته به ایران برای حملات پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و تاسیسات آنها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در این بیانیه ادعا شده: «همان طور که در این حملات نشان داده شد، رییس جمهور بایدن نشان داده که برای دفاع از نظامیان آمریکایی اقدام خواهد کرد. با توجه به حملات مداوم گروه‌های مورد حمایت ایران علیه منافع ایالات متحده در عراق، رییس جمهوری دستور عملیات نظامی را با هدف مختل کردن و بازدارندگی از چنین حملاتی صادر کرده است».

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر حمله آمریکا به نیروهای مورد حمایت ایران/نشست بغداد به دنبال تضعیف نفوذ ایران؟بخوانید.