شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سوخت#صادرات نفت#عراق#بغداد#دولت عراق

بحران سوخت در لبنان/ دولت عراق: آماده صادرات نفت به لبنان هستیم


بحران سوخت در لبنان/ دولت عراق: آماده صادرات نفت به لبنان هستیم

دولت عراق گفت که در صورت موافقت دولت لبنان بغداد می‌تواند در سریعترین زمان ممکن به این کشور درگیر با بحران سوخت، نفت صادرات کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی دولت عراق می‌گوید این کشور آماده صادرات نفت به لبنان برای برون رفت از بحران سوخت در این کشور است.

«حسن ناظم» امروز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه لبنانی «الجدید» گفت که «هیچ مانعی در برابر پرونده صادرات نفت به لبنان وجود ندارد و حتی حساب بانکی در این کشور [برای این منظور] افتتاح شده و[لی] همچنان تدابیر فنی و هماهنگی‌های از سوی طرف لبنانی باقی ماندهاست».

او ادامه داد: «مسئله از طرف ما تمام شده است و اختصاص و گشایش اعتبارات بانکی راحت‌تر بوده و نحوه پرداخت نیز آسان خواهد بود و تدابیری وجود دارد که به زودی در خصوص نوع ارز [برای پرداخت قیمت نفت] اتخاذ خواهد شد».

سخنگوی دولت عراق افزود: «عراق تصمیم گرفته در این بحران به لبنان کمک کند و مهم این است که ما برای انتقال نفت در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنیم و [انتقال نفت از طریق] کامیون‌‌ها سریع‌ترین راه است».

ناظم گفت که عراق موافق این است که در مقابل خدمات پزشکی و هتل‌داری به لبنان نفت صادر کند و دولت این کشور در کمک به دولت و مردم لبنان هرگز تأخیر نخواهد کرد.

تداوم بحران سیاسی بر سر عدم تشکیل کابینه جدید به نخست‌وزیری سعد الحریری در لبنان و تحریم‌های آمریکا و تحمیل هزینه‌های هنگفت بر بیروت به دنبال انفجار بندر این شهر باعث وقوع بحران کمبود سوخت در این کشور شده است و قیمت دلار به 18 هزار لیره رسیده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله اخیرا درباره تداوم این بحران و پیامد‌های آن برای این کشور هشدار داد و گفت که این حزب حاضر است از ایران برای فروش نفت و بنزین به لبنان درخواست کمک کند و هیچ مشکلی از بابت تحریم‌ لبنان وجود ندارد.

وی همچنین از تصمیم دولت عراق در صدور نفت به این کشور تقدیر و تشکر کرده بود.

انتهای پیام/