شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#مهلت#آزمون#مهلت ثبت نام

مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی نظام جدید تمدید شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید فنی حرفه‌ای خبر داد.

مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی نظام جدید تمدید شد

به گزارش منیبان؛ فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ۱۴۰۰ از ۳۰ خرداد آغاز شد.

زرین آمیزی افزود: فرصت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ مقرر بود روز گذشته یکشنبه، ۶ تیر به پایان برسد.

ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش دوره‌های مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ به دلیل اعلام اصلاحات و رشته محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی، ترتیبی اتخاذ شده که متقاضیان بتوانند تا پایان روز جمعه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به «سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته» این دوره‌ها در سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت‌نام دریافت کرده اند می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق،  نسبت به مشاهده و یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.  

زرین آمیزی گفت: تاکنون تعداد ۹۴ هزار و ۶۶۲ نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ثبت نام کرده اند.

او تصریح کرد: پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت. آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت نامی که پذیرش آن‌ها با آزمون است) در روز جمعه، ۲۲ مرداد برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: متقاضیان لازم است از سه‌شنبه، ۱۹ مرداد لغایت پنجشنبه، ۲۱ مرداد با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان برای تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. براساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، متقاضیان مجموعه‌های ثبت نامی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است که با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کدرشته‌های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های خود اقدام کنند.