شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همزمان

پیامدهای قتل «نزار بنات»/ یکی از احزاب حامی تشکیلات خودگردان از آن جدا شد


پیامدهای قتل «نزار بنات»/ یکی از احزاب حامی تشکیلات خودگردان از آن جدا شد

همزمان با انتشار فیلم لحظه بازداشت فعال سیاسی مخالف تشکیلات خودگردان و اظهارات دختر وی، یکی از احزاب حامی این تشکیلات در اعتراض به قتل این فعال رسماً دست از حمایت محمود عباس کشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فیلم گرفته شده از دوربین‌های مداربسته اطراف منزل «نزار بنات»، فعال سیاسی مخالف سیاست‌های تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس نشان می‌دهد بر خلاف ادعای این تشکیلات او توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود.

شبکه خبری «قدس» فلسطین با انتشار این فیلم نوشت که فیلم به دست آمده از دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که چگونه نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان با لباس شخصی این فعال را بازداشت و ترور می‌کنند.

نزار بنات پنجشنبه گذشته بعد از سلسله افشاگری‌هایی علیه تشکیلات خودگردان در قضیه تهیه و تزریق واکسن‌های منقضی شده کرونا و نقش این تشکیلات در هم‌دستی با رژیم آل سعود در قتل مخالفان عربستانی، به دست نیروهای امنیتی این تشکیلات بازداشت می‌شود و بعد از آن جنازه او تحویل خانواده‌اش می‌شود.

گزارش‌های پزشکی اولیه حکایت از آن داشت که این مخالف تشکیلات خودگردان به مرگ طبیعی نمرده است. با این حال این تشکیلات مدعی شد بعد از بازداشت نزار بنات وضعیت او وخیم و در نتیجه به بیمارستان دولتی الخلیل منتقل می‌شود که در آنجا «فوت می‌کند».

قتل این مخالف تشکیلات خودگردان باعث خشم و نارضایتی در داخل و خارج از این تشکیلات شده است. با این حال، نیروهای امنیتی از جمعه تا به امروز هرگونه تظاهرات اعتراضی به این قضیه را سرکوب و تهدید کرده که مخالفان با مشت آهنین رو‌به رو خواهند شد.

دختر فعال مقتول: راه پدرم را ادامه می‌دهم

«قبس بنات» دختر فعال مقتول امروز دوشنبه به خبرگزاری صفا فلسطین گفت که راه پدرش را تا «آخرین نفس» ادامه خواهد داد.

او گفت: «پدرم را زنده بردند و پیکر بی‌جانش را باز گرداندند درحالی که آثار ضرب و جرح بر بدن او مشخص بود».

قبس بنات گفت که نیروهای امنیتی با قتل پدرش طعم تلخ یتیمی را برای او و چهار خواهر و برادرش چشانده‌اند که کوچترین آن‌ها دو ماه و بزرگترین آن‌ها چهار سال سن دارند.

دختر نزار بنات تأکید  کرد که راه پدرش را از جایی که متوقف شده در مسیر کشف فساد و رسوا کردن فاسدان تا آخرین نفس ادامه خواهد داد. او همچنین حق خود در پیگیری و محاکمه قاتلان پدرش را محفوظ دانست.

البناء لبنان: ترور بنات وجهه رام الله را تخریب کرد

روزنامه «البناء» چاپ بیروت نوشت که ترور نزار بنات در سایه تحولات بعد از جنگ اخیر بین گروه‌های مقاومت غزه با رژیم اسرائیل، وجهه تشکیلات خودگردان را تخریب کرده است.

ترکش‌های ترور نزار بنات در صحنه سیاسی نیز متوجه تشکیلات خودگردان و محمود عباس شده است.

کاهش حامیان سیاسی«عباس»

«بسام الصالحی» دبیرکل حزب الشعب (حزب خلق فلسطین) شب گذشته اعلام کرد که از کابینه «محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خارج می‌شود. او در چرایی این تصمیم خود گفت که تصمیم به خروج از دولت اشتیه در اعتراض به قتل نزار و سرکوب تظاهرات کنندگان در کرانه باختری بوده است.

تداوم یورش و حمله به فلسطینیان در دریا و خشکی

تعرض و حمله به فلسطینیان در کرانه باختری همچنان ادامه دارد. از شهر نابلس خبر می‌رسد که شماری از شهرک‌نشین‌های صهیونیست‌ها به سمت خودروی یک فلسطینی به نام «یوسف دوابشه» در نزدیکی شهرک «دوما» واقع در جنوب نابلوس تیراندازی کرده و خسارت‌هایی به خودروی وی وارد کرده‌‌اند.

دفتر اطلاع رسانی اسیران نیز صبح امروز اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی شش نوجوان را در کرانه باختری بعد از حمله به خانه آن‌ها بازداشت کرده و به مکان نامعلومی برده‌اند.

از غزه نیز خبر می‌رسد که قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی برای دومین بار طی این هفته به سمت ماهیگیران فلسطینی تیراندازی کرده‌اند. دریا در سایه تداوم محاصره بیش از یک دهه غزه یکی از منابع ارتزاق ساکنان غزه است که عمدتا دایره ماهگیری توسط صهیونیست‌ها به منظور فشار بر گروه‌های مقاومت تنگ‌تر می‌شود.

«هنیه» به دنبال شکست محاصره غزه

دیروز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مطابق برنامه اعلام شده، وارد بیروت شد که قرار است طی مدت اقامت با رؤسای سه‌‌گانه لبنان و دبیران کل گروه‌های مقاومت مستقر در این کشور دیدار کند.

روزنامه البناء به نقل از منابع فلسطینی خود نوشت که هدف و اولویت هنیه تلاش برای لغو محاصره غزه است تا تلاش برای تشکیل دولت فلسطینی واحد.

نوار غزه بعد از پیروزی حماس در انتخابات سال 2016 و عدم پذیرش نتایج انتخابات توسط جنبش فتح در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و از این منطقه تحت عنوان «بزرگترین زندان رو باز جهان» یاد می‌شود.

انتهای پیام/