به گزارش برنا؛ فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ۱۴۰۰ از ۳۰ خرداد آغاز شد.

زرین آمیزی افزود: فرصت ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ مقرر بود روز گذشته یکشنبه، ۶ تیر به پایان برسد.

ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش دوره‌های مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ به دلیل اعلام اصلاحات و رشته محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی، ترتیبی اتخاذ شده که متقاضیان بتوانند تا پایان روز جمعه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به «سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته» این دوره‌ها در سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. متقاضیانی که قبلاً ثبت‌نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت‌نام دریافت کرده اند می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق،  نسبت به مشاهده و یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.  

زرین آمیزی گفت: تاکنون تعداد ۹۴ هزار و ۶۶۲ نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ثبت نام کرده اند.

او تصریح کرد: پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت. آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ (برای آن دسته از مجموعه‌های ثبت نامی که پذیرش آن‌ها با آزمون است) در روز جمعه، ۲۲ مرداد برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: متقاضیان لازم است از سه‌شنبه، ۱۹ مرداد لغایت پنجشنبه، ۲۱ مرداد با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان برای تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. براساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، متقاضیان مجموعه‌های ثبت نامی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است که با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کدرشته‌های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های خود اقدام کنند.