شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#غزه

پیام رژیم صهیونیستی از طریق مصر به حماس


پیام رژیم صهیونیستی از طریق مصر به حماس

روزنامه الاخبار لبنان نوشت که تل‌‌‌‌‌‌آویو از طریق مصر به حماس پیام داده و گفته است که حاضر است تا پایان این هفته معابر غزه را بازگشایی کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی از طریق مصر به جنبش حماس اعلام کرده است که تا پایان هفته جاری گذرگاه‌های مرزی نوار غزه را در صورت تداوم آرامش در این منطقه باز خواهد کرد.

روزنامه الاخبار به نقل از منابع فلسطینی نوشت که جنبش حماس به قاهره این پیام را داده که به فشارها بر طرف اسرائیلی ادامه خواهد داد و پایان این هفته آن را به شکل گسترده‌ای تشدید خواهد کرد و چه‌بسا این مسئله منجر به وخیم‌تر شدن دوباره اوضاع شود.

بر اساس این گزارش، طرف مصری گفته که رژیم صهیونیستی تحقق وعده‌‌ها و تصمیمات مذکور خود در ارتباط با نوار غزه را به حصول پیشرفت در قضیه پرونده اسیران جنگی گره زده و همین مسئله باعث شده است که حماس دوباره بر سر ضرورت جدا کردن پرونده اسرا از سایر پرونده‌ ‌ها تأکید کند.

با این حال مصری‌ها می‌گویند حماس آماده است در موضوع و پرونده اسرای نظامی اسرائیلی پیشرفتی  حاصل شود مشروط بر اینکه شروط گروه‌های مقاومت عملی شود و بهای مناسبی در مقابل ارائه هرگونه اطلاعات از این اسرا پیشنهاد شود که آزادی اسرای زن و کودک فلسطینی مشخصا می‌تواند از این قبیل مواد باشد.

در موضوع بازسازی غزه نیز منابع الاخبار گفتند که مقامات مصری به حماس این پیام دادند که مرحله دوم بازسازی به محض اتمام مرحله اول آغاز خواهد شد و منتظر برداشته شدن  آوار ساختمان‌‌ها و خانه‌‌های تخریب شده است.

در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، رژیم صهیونیستی صدها ساختمان دولتی و شخصی را با هدف فشار بر این گروه‌ها تخریب کرد و گروه‌های مذکور نیز با هزاران موشک و راکت به مقابله با این حملات برخاستند.

انتهای پیام/