شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوومیدانی#فدراسیون جهانی

رئیس فدراسیون دوومیدانی حرفش را تغییر داد

رئیس فدراسیون دوومیدانی حرفش را تغییر داد/ سهمیه فصیحی با زرنگی فخری به دست آمد!

رئیس فدراسیون دوومیدانی که روز گذشته گفته بود فدراسیون جهانی فصیحی را انتخاب کرده است، امروز گفت این سهمیه با زرنگی فخری به دست آمد.

به گزارش مشرق،‌ فرزانه فصیحی دونده ۱۰۰ متر کشورمان با سهمیه یونیورسالیتی توانست به المپیک توکیو برسد، اما در این بین ابهاماتی وجود دارد و صحبت‌هایی که مسئولان فدراسیون دوومیدانی می‌کنند، تناقضاتی را ایجاد کرده است.

هاشم صیامی روز گذشته اعلام کرده بود کمیته تخصصی فدراسیون جهانی پس از بررسی‌هایی که داشته فصیحی را برای المپیک انتخاب کرده و فدراسیون دوومیدانی و کمیته نقشی در این موضوع نداشته‌اند، اما صحبت‌های پیمان فخری این موضوع را رد می‌کند. فخری گفته است ما با نامه نگاری توانستیم در ۱۰۰ متر یک سهمیه را بگیریم و پس از تایید فدراسیون دوومیدانی نام فصیحی اعلام شد.

صیامی امروز صحبت‌های روز گذشته خود را تغییر داد و اظهار داشت: این سهمیه با زرنگی و تیزهوشی پیمان فخری به دست آمد. او پس از بررسی دید که یک سهمیه در ۱۰۰ متر خالی است و برای اعلام نام فصیحی از ما  تاییدیه گرفتند. اگر در ۱۰۰ متر کسی غیر از فصیحی شایسته تر بود، آن وقت می‌شد به انتخاب او انتقاد کرد. این دونده سهمیه جهانی گرفته بود و در حال حاضر رکورد دار ۱۰۰ متر هم است.

وی در مورد اینکه آیا کیهانی رئیس سابق فدراسیون که الان در کمیته است در این انتخاب نقش داشته است، عنوان کرد: اصلا اینطور نبوده است. کیهانی کاری نکرده و فقط با زرنگی فخری بوده است که این سهمیه به دوومیدانی ایران رسید. این اتفاق برای خود ما هم غیر منتظره بود، چون اصلا از ‌آن خبر نداشتیم.

منبع: فارس