به گزارش برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره جمع آوری معتادان متجاهر  موجود در کنارگذر اتوبان ها گفت: این افراد در تمامی اتوبان ها، زیر پل ها و لا به لای شمشاد های معابر جمع آوری شدند.

او افزود: بالغ بر ٨٠ تا ٩٠ درصد معتادان متجاهر موجود در اتوبان ها جمع آوری شدند و اگر مواردی به ندرت دیده می شود دستور دادیم که این افراد نیز جمع آوری شوند، دستور داده شده که پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در صورت مشاهده این افراد آن ها را نگه دارد تا پلیس مبارزه با مواد مخدر بلافاصله به محل برسد و آن ها را جمع آوری کند.

سردار رحیمی ادامه داد: مشکل ما این است که به یکباره هزار نفر از این افراد آزاد می شوند و مجدد به محل هایی همچون اتوبان ها، لا به لای شمشاد ها، زیر پل ها و جنوب شهر برمی گردند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: نظارت برای جمع آوری معتادان متجاهر به صورت هر روزه انجام می شود و دائما به صورت شبانه روز رصد صورت می گیرد .

او با بیان اینکه وضعیت تهران از وجود معتادان در معابر را نمی توانیم با دو سه سال گذشته مقایسه کنیم، عنوان کرد: دره فرحزاد را کاملا پاکسازی کردیم همچنین در منطقه جاجرود که بعضاً این افراد شب ها آتش روشن می کردند که مواد خرید و فروش کنند، جمع آوری شدند.

سردار رحیمی گفت: برای پاکسازی منطقه شوش،مولوی و هرندی سه سال است که عملیات انجام می شود.

او با بیان اینکه مدنظر ما بود که ١٢ مراکز دی آی سی (مراکز گذری کاهش آسیب) در سطح شهر جمع آوری شوند که این اقدام اتفاق نیفتاده است، گفت: وجود این مراکز در سطح شهر زمینه حضور سه، چهار هزار نفر معتاد متجاهر در شهر را فراهم می کند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان عنوان کرد: مسئولیت جمع آوری این مراکز بر عهده بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است و ما اعلام کردیم که این مراکز مکان های دیگر  منتقل شوند چرا که نگهداری این افراد در منطقه شوش و در زندگی روزمره مردم باعث بروز مشکلاتی می شود.

انتهای پیام/ 4