به گزارش برنا، مهران حاتمی، مربی بسکتبال درباره عملکرد تیم‌ملی ایران در بازیهای تدارکاتی اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا اظهار کرد: از دید من بازیهای تدارکاتی فقط و فقط بازی تدارکاتی است و نتیجه اهمیتی ندارد که برد باشد یا باخت. این نوع بازیها بهترین فرصتی است که مربی می‌تواند بازیکنان را به خوبی ارزیابی و نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی کند تا بهترین نفرات را جهت حضور در مسابقات اصلی انتخاب کند. بازیهای تدارکاتی هیچ وقت معیار مناسبی برای تشخیص خوب و بد بودن یک تیم نبوده  و اتفاقا هم قبل از هر رویداد مهمی به تیم کمک می‌کند.

او درخصوص ارزیابی خود از شرایط تیم برای حضور در المپیک گفت: آنچه که پر واضح است این است که کرونا در یک و نیم گذشته مانع از آماده سازی تیم شد. بسکتبال ایران به تازگی لیگ را پشت سر گذاشته و زمان زیادی هم برای برگزاری اردو و ... نداشته است. انتظارات باید منطقی باشد. ولی آنچه که مهم است نیاز به جوانگرایی بعد از المپیک آنهم در یک برنامه ریزی بلند مدت و البته اصولی احساس می‌شود که امید می‌رود این اتفاق هم  در آینده رخ بدهد. 

این کارشناس بسکتبال در مورد لیست منتشر شده از تیم‌ملی آمریکا برای جهت شرکت در المپیک توکیو گفت: من فکر می‌کنم تیم‌ملی آمریکا چون در دوره‌های قبل موفقیت چشمگیری نداشته این دوره در تلاش است با تیم بهتری راهی المپیک شود. در هر صورت ما سابقه بازی با ستاره NBA را داریم و البته همه در دنیا پتانسیل بسکتبال این کشور را می‌شناسند در ایران هم ظرفیت تیم خودمان مشخص است بنابراین با وجود اینکه بازی سختی داریم اما تجربه مانع از استرس و ... خواهد شد. 

حاتمی در پایان خاطر نشان کرد: حضور بعد از ۱۲ سال در المپیک و پرچمداری کاروان ورزشی ایران توسط صمد که بسیار هم برای جامعه بسکتبال مایه افتخار است و از همه مهمتر انجام بازی افتتاحیه بیشتر از همیشه رسالت بسکتبال ایران را بالا خواهد برد.