شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#جدید

چالش جدید استرالیا را وادار به این کار کرد!+جزییات

استرالیا بدنبال جلوگیری از ورود مهاجرین طی دوره پاندمی کووید-۱۹، پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت را در مدت بیش از یک قرن ثبت کرد و اکنون با کم رنگ شدن محدودیت ها و نیاز به نیروی کار ماهر، درخواست‌هایی برای ورود مجدد کارگران مهاجر مطرح شده است.

چالش جدید استرالیا را وادار به این کار کرد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از روزنامه استریتس‌تایمز سنگاپور، دولت فدرال تحت فشار فزاینده‌ای از سوی کسب و کارها برای بازگشایی مرزها و اجازه ازسرگیری ورود کارگران مهاجر قرار دارد، بخصوص که شکوفایی اقتصادی منجر به کمبود مهارت‌ها شده است. جمعیت استرالیا در سالهای اخیر در حال افزایش بود و ورود کارگران مهاجر عامل محرک آن بود. جمعیت بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰  از حدود ۱۹ میلیون نفر به ۲۵.۵ میلیون نفر رسید که افزایشی بیش از ۳۴ درصد را نشان می دهد.

با این حال رشد جمعیت در سال ۲۰۲۰ به پایین ترین سطح از زمان جنگ جهانی اول کاهش یافت و نرخ رشد جمعیت تنها ۱۳۶ هزار و ۲۶۱ نفر معادل ۰.۵ درصد بود. این کشور اکنون ۲۵.۷ میلیون نفر جمعیت دارد.

در سال ۲۰۱۹ ، مهاجران موجب افزایش جمعیت استرالیا به میزان بیش از ۲۴۷ هزار نفر شدند اما شیوع ویروس کرونا موجب شد مقامات این کشور یکی از شدیدترین محدودیت‌های مسافرتی را در جهان برقرار سازند و این مساله تعداد مهاجران را کاهش داد. در سال ۲۰۲۰ ، استرالیا تنها ۳ هزار و ۲۵۳ مهاجر را پذیرفت.

استرالیا کشور مهاجران است و حدود ۳۰ درصد از جمعیت این کشور زاده خارج از استرالیا هستند. مبداء اصلی مهاجرت به این کشور انگلیس، هند، چین، نیوزیلند و فیلیپین هستند. بیش از ۶۰ هزار نفر از ساکنان استرالیا زاده سنگاپور هستند.

استرالیا سال گذشته مرزهای خود را به روی کسانی که شهروند نیستند یا اقامت دائمی ندارند بست و برنامه مهاجرتی را عملا پایان داد. دولت فدرال در ماه مه امسال اعلام کرد که مهاجرت موقتی و دائمی ممکن است به تدریج از اواسط سال ۲۰۲۲ از سر گرفته شود.

با این حال درخواست‌های فزاینده‌ای برای اجازه ورود به کارگران ماهر مطرح شده و این در حالی است که هزاران نفر در خارج قادر به استفاده از ویزای استرالیای که در اختیار دارند نیستند و کسب و کارها در برخی بخشها برای یافتن کارگر تقلا می‌کنند.

برای پرداختن به مشکل کمبود کارگران ، دولت فدرال در این هفته فهرست مشاغل با عنوان مهاجر ماهر دارای اولویت را گسترش داد و از ۱۹ عنوان به ۴۱ عنوان رساند و مشاغلی از جمله حسابداری و انواع مهندسی را اضافه کرد.  

گام بعدی دولت فرموله کردن و تدوین فوری یک نقشه راه برای بازگشایی مرزها است.