شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##فاجعه#بزرگ#آمریکا/بیش#150#نفر#مفقود#شدند!+جزییات

فاجعه بزرگ در آمریکا/بیش از 150 نفر مفقود شدند!+جزییات

ماموران امداد و نجات در میانه آوار بجا مانده از فروریختن ساختمان ۱۳ طبقه در میامی آمریکا، همچنان در جستجوی بیش از ۱۵۰ نفر مفقود این حادثه هستند و مسئولان مربوطه هشدار دادند که وجود دود غلیظ ناشی از آتش سوزی در محل حادثه خطر افزایش شمار تلفات را به دنبال دارد.

فاجعه بزرگ در آمریکا/بیش از 150 نفر مفقود شدند!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به ۵ نفر افزایش یافته و هنوز از سرنوشت ۱۵۶ نفر خبری در دست نیست.

اعلام خبر کشف یک جسد دیگر علاوه بر چهار جسد پیدا شده در محل حادثه، پیشرفتی قابل توجه در عملیات تجسس به شمار می رود.

ریزش مرگبار این ساختمان در نزدیکی میامی ابهاماتی را در مورد ایمنی ساختمان های مشابه در امتداد سواحل فلوریدای جنوبی مطرح کرده است.

دانیلیا لوین کاوا یک مقام محلی میامی از بازرسی ۳۰ روزه همه ساختمان های ۴۰ سال ساخت به بالا در این منطقه خبر داد. وی همچنین از مقام های دیگر شهرهای ایالت فلوریدا خواست تصمیم مشابهی را در مورد ساختمان های واقع در منطقه مربوطه شان اتخاذ کنند.

با ادامه عملیات امداد و نجات قربانیان ساختمان فروریخته، دود و ذرات آوار در هوا پخش شده و خطرات بالقوه ای را برای جان انسان ها به وجود آورده است.

از چهارشنبه شب، امواج دود از منطقه بیرون آمده است و تیم های امداد و نجات به طور مرتب آتش سوزی های کوچک ایجاد شده در میان آوار را مهار کرده اند.

دود و ذرات گرد و غبار در اطراف محل حادثه، چالشی به وجود آورده است، همانطور که عملیات جستجو برای زنده ماندگان همچنان ادامه دارد.

براساس اعلام مرکز حفاظت از محیط زیست آمریکا، ذرات ریز در دود ناشی از آتش سوزی می تواند به ریه ها نفوذ کند و منجر به مشکلاتی برای سلامت همچون سوزش چشم و آبریزش بینی و مشکلات طولانی مدتی چون بیماری های مزمن قلب و ریوی شود.

مقام های مربوطه از ساکنان محلی خواسته اند در خانه بمانند و درها و پنجره ها را ببندند. همچنین به مردم توصیه شده است سیستم های تهویه هوای منازل را روش نگه دارند تا به چرخش هوا کمک کند.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به رغم اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا هنوز نتوانسته علت فروریختن بخشی از ساختمان مذکور را معین کند و کارشناسان مهندسی و معماری اعلام کرده‌اند ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا علت فروریختن این ساختمان را تشخیص دهند.