شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد

پایان نشست سران عراق، مصر و اردن در بغداد


پایان نشست سران عراق، مصر و اردن در بغداد

نشست سران عراق، مصر و اردن با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشست سران عراق، مصر و اردن که روز یکشنبه در بغداد پایتخت عراق برگزار شد با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، عراق و اردن در این بیانیه بر حمایت از مواضع مصر و سودان در مسئله سد "النهضة" اتیوپی و ضرورت جلوگیری از هرگونه اقدام یکجانبه مانند ادامه پر کردن سد تاکید کردند.

سران عراق، اردن و مصر در این بیانیه بر ضرورت فعال شدن تلاش ها برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر که همه حقوق ملت فلسطین را محقق کند تاکید کردند.

 در این بیانیه بر ضرورت دست برداشتن اسرائیل از هرگونه اقدامی که فرصت‌های تحقق صلح عادلانه را از بین می‌برد تاکید کرد شد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت استفاده از بهترین روش‌ها و سازوکارها برای عملی شدن روابط استراتژیک بین عراق، مصر و اردن به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و هماهنگی امنیتی برای مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته تاکید شد.

سران مصر، عراق و اردن بر سر ضرورت تقویت برق رسانی و تبادل انرژی برق بین سه کشور و ارتباط دادن شبکه‌های حمل گاز بین عراق و مصر از خاک اردن تاکید کردند.

رؤسای جمهور مصر، اردن و عراق در این بیانیه از تلاش‌های دیپلماتیکی که دولت عراق در عرصه حمایت از امنیت و ثبات منطقه ای انجام می‌دهد  تمجید کردند.

سران اردن و مصر همچنین بر حمایت خود از دولت عراق در فراهم کردن مقدامات برای انتخابات پارلمانی  تاکید کردند.

سران عراق  و مصر از تلاش‌های مستمر اردن برای توقف تجاوزها و حملات رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی و سایر مناطق فلسطین قدردانی کردند و خواستار حل سیاسی فراگیر بحران سوریه شدند.

رؤسای جمهور عراق، سوریه و مصر در این بیانیه خواستار حل سیاسی بحران سوریه و تشکیل دولت موقت لیبی شدند.

انتهای پیام/