شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

روسیه از نقشه ناتو پرده برداشت!+جزییات

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که هدف رزمایش ناتو در دریای سیاه که فردا آغاز می شود، بی ثبات کردن اوضاع این منطقه است.

روسیه از نقشه ناتو پرده برداشت!+جزییات

به گزارش منیبان، زاخارووا در گفت و گو با کانال «سالاویف لایو» در سامانه یوتیوب افزود: ما به خوبی می دانیم که این رزمایش دو هدف را دنبال می کند. 

وی افزود: هدف اول بی ثبات کردن بی پایان مناطق مجاور مرزهای روسیه است. این اقدام دسیسه جویانه برای واداشتن روسیه به واکنش است و پاسخ به آن حتما داده خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که غرب پاسخ روسیه به این گونه اقدامات را اعمال خصومت جویانه و تجاوزگرانه تعبیر می کند و به همین دلیل این اقدامات ناتو تحریک آمیز است.

وی ادامه داد: هدف دوم انتقال انواع تسلیحات و ادوات جنگی به اوکراین است و این سلاح ها و تجهیزات نظامی در خاک اوکراین باقی خواهد ماند. 

رزمایش بزرگ ناتو با عنوان سی بریز-۲۰۲۱ با شرکت نیروهای ۳۱ کشور ازجمله آمریکا و اوکراین از فردا (دوشنبه) ۲۸ ژوئن در دریای سیاه آغاز می شود و دو هفته ادامه خواهد داشت.

در این رزمایش بیش از ۵ هزار نفر از ۳۱ کشور ازجمله اوکراین و آمریکا و انگلیس شرکت می کنند. 

زاخارووا در ادامه سخنان خود  گفت که ناتو امسال در اوکراین هفت رزمایش برگزار کرد. 

روسیه ناو آمریکایی شرکت کننده در رزمایش سی بریز-۲۰۲۱ را تحت نظر گرفت

وزارت دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد، ناوگان دریایی این کشور عملیات ناوشکن موشکی هدایت شونده آمریکا را که روز شنبه وارد دریای سیاه شده است، زیر نظر دارد.

به گزارش ایرنا از تاس، مرکز ملی مدیریت دفاعی فدراسیون روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ناوگان دریای سیاه روسیه بر اقدامات ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده که از ۲۶ ژوئن (۵ تیر) وارد دریای سیاه شده است، نظارت می کند.

پیش از این ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که ناوشکن این کشور روز شنبه وارد دریای سیاه شده و در رزمایش نظامی چند ملیتی "نسیم دریا ۲۰۲۱" شرکت خواهد کرد.

 سفارت روسیه در آمریکا خواستار توقف رزمایش چند ملیتی ناتو با عنوان رزمایش «نسیم دریا» در اوکراین و دریای سیاه شد.