به گزارش برنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: مسئله‌ای که در شروع کار قوه قضاییه برایمان ضرورت داشت موضوع تحول بود.

وی با بیان اینکه محور حرکت ما در دستگاه قضا، تحول بود اظهار کرد: مبارزه با فساد، قانون مداری، کرامت مردم و ... را دنبال و شعارهایمان را به برنامه و برنامه را به کارنامه تبدیل کردیم.در ارتباط با کرامت؛ در نظرسنجی‌های صورت گرفته، قریب 70 درصد از مردم رضایت خود را از دستگاه قضا اعلام کردند

رئیسی با اشاره به این مطلب که هرگز نگذاشتیم مبارزه با فساد در دستگاه قضا سرد شود خاطرنشان کرد:  همه کشور از یک مدیر حمایت کند و  ‌هرکسی مسئولیت پذیرفت باید پاسخگو‌ باشد.حق و تکلیف باهم است. هرکسی در هر جایگاهی که با نام نظامی اسلامی خدمت می کند، باید به عموم مردم و ارباب رجوع پاسخگو‌ باشد.

وی افزود: من در دستگاه قضایی با مدیران رسانه نشست داشتم.رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند. باید از اصحاب رسانه حمایت کرد. یک خبرنگار و کسی که در دیگر فضاها کار می کند باید با انصاف قلم بزند، انصاف برای همه است. روحیه نقد‌ و نقد پذیری جامعه را اصلاح می کند و از فساد جلوگیری می کند. نظام باید از رابطه ناسالم دور شود.

رییسی ادامه داد: من گزارش کار را می دهم اما کار را دوستان ما در قوه قضاییه انجام دادند. ما ۲۰ درصد رشد کاری در دستگاه قضایی داشتیم؛ یک میلیون پرونده را رسیدگی کردیم. ۳ میلیون نفر درگیر موسسات مالی غیر مجاز بودند که رسیدگی به پرونده آنها توسط قوه قضاییه صورت گرفت.

رییسی اضافه کرد: برخی از مردم وکیل ندارند و زبان حقوقی هم ندارند تا حق خود را بگیرند همکاران ما در قوه قضاییه باید دنبال این قضیه باشند. 

وی متذکر شد: تحول در دولت داریم که در زمان خود درباره آن صحبت می کنیم.برنامه تحولی دولت را در اختیار صاحب نظران، اندیشمندان و رهبری می گذاریم تا بدانند دولت با برنامه در مسیر معیشت و مشکلات اقتصادی مردم، حرکت می کند.  

‌ رئیسی گفت: این به عنوان آخرین سخن من با مردم و همکاران در دستگاه قضایی است؛ همکاری قضات و همکاری دولت با قوه قضاییه، برای حل مشکلات مردم ضروری است. توقع تلاش مضاعف از همکاران خود در دستگاه قضا را دارم و انشااله قوا آهنگ مشترک خدمت به مردم را داشته باشند.