شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اقتصاد مقاومتی#بخش خصوصی#خراسان
گفت‌وگو|

راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران در استان خراسان جنوبی به منظور تحقق فرامین اقتصاد مقاومتی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این استان ستاد توسعه خاوران راه‌اندازی شده است و در آن تمام ظرفیت‌های دولتی، علمی، نخبگی و بخش خصوصی دورهم جمع شدند تا شعار سال و فرامین اقتصاد مقاومتی تحقق عینی پیدا کنند. تلاش همکاران ما در این ستاد بر افزایش تولید متمرکز شده است.
حمید ملانوری در گفت‌وگو با میزان، درباره انتقال تجربه موفق «تغییر پارادایم شیفت مدیریتی قوه قضائیه» در «قوه مجریه» و اینکه این نوع منش و نگرش مدیریتی تا چه اندازه مفید خواهد بود، گفت: رئیس جمهور منتخب با توجه به نگاه‌هایی که در قوه قضاییه داشته، و اینکه اخیرا مطرح کرد «مستقل آمده‌ام و می‌خواهم از تمام ظرفیت‌های کشور برای مبارزه با فساد استفاده کنم»؛  قادر به اجرای برنامه‌ها و اهدافی اعلامی خود خواهد بود.
 
وی افزود: اگر رئیس جمهور منتخب نظرات و برنامه‌هایی را که در مناظرات و تبلیغات خود ارائه کرد، اجرایی کند، کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قدم بر می‌دارد و موفقیت کشور در عرصه های مختلف، تضمین خواهد شد.
 
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال و نحوه تأمین معیشت خانوار‌های کم درآمد از معضلات کنونی جامعه است که رئیس جمهور منتخب درباره آنها برنامه‌هایی ارائه کرده است، افزود: راه‌حل‌هایی که رئیس جمهور منتخب در جریان تبلیغات انتخاباتی مطرح کردند، نیازمند وجود برنامه‌ریزی دقیق اجرایی، متناسب سازی با بودجه دولتی و تامین منابع درآمدی برای اجراست. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: بهترین روش برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی که امروز جامعه با آن درگیر است، توجه به مفاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه کشور هم اکنون درگیر جنگ اقتصادی و تحریم است و باید بر توانمندی‌های خود متمرکز شود، افزود: نیرو‌های تحصیلکرده نخبه، منابع معدنی، موقعیت‌های گردشگری، کشاورزی، موقعیت‌های آبی و خاکی و ظرفیت‌های استراتژیکی بسیاری در کشور داریم که اگر فعال شوند، کمک بزرگی  به توسعه کشور می‌کنند. 
 
ملانوری با بیان اینکه دولت‌های مختلف با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های فراوان مردم، گام‌های بزرگی برای پیشرفت کشور برداشته‌اند، گفت: رئیس جمهور منتخب و سایر مسئولان برای توسعه کشور می‌توانند عواملی همچون، توجه به اقتصاد مقاومتی که درون‌زایی و درون‌گری را باهم می‌بیند، استفاده از سرمایه‌های مردمی، مردمی کردن اقتصاد، دانش بنیان کردن فعالیت‌های اقتصادی، عدالت محور بودن و توزیع متوازن سرمایه‌گذاری‌ها را مد نظر قرار دهند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر فعالیت‌های اقتصادی را بر پایه منابع داخلی و متناسب با فرهنگ ایرانی و انقلابی‌مان برنامه‌ریزی کنیم حتماٌ موفقیت‌های بزرگی کسب خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این استان ستاد توسعه خاوران راه‌اندازی شده است و در آن تمام ظرفیت‌های دولتی، علمی، نخبگی و بخش خصوصی دورهم جمع شدند تا شعار سال و فرامین اقتصاد مقاومتی تحقق عینی پیدا کنند. تلاش همکاران ما در این ستاد بر افزایش تولید متمرکز شده است.
 
 
انتهای پیام/