شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#وزیر خارجه#مقامات

دمشق: آمریکا از نگاه اسرائیل به مسائل جهان عرب می‌نگرد/ جولان به سرزمین سوریه باز خواهد گشت


دمشق: آمریکا از نگاه اسرائیل به مسائل جهان عرب می‌نگرد/ جولان به سرزمین سوریه باز خواهد گشت

یک منبع در وزیر خارجه سوریه اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره بلندی‌های اشغالی جولان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سانا، دولت سوریه اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره بلندهای اشغالی جولان را به شدت محکوم و تأکید کرد که حق این کشور در جولان ثابت و تغییر ناپذیر بوده و مورد حمایت قطعنامه‌های رسمی بین المللی است و سرانجام به سرزمین مادری بازخواهد گشت.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه و مهاجران سوریه در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) اظهار داشت: جمهوری عربی سوریه اظهارات اخیر آمریکا و اسرائیل در مورد جولان اشغالی را محکوم می‌کند.

این منبع سوری افزود: این اظهارات تأکید می‌کند، سیاست آمریکا در قبال جهان عرب و مسائل و قضایای آن از دیدگاه اسرائیلی نشأت می‌گیرد و در خدمت سیاست تجاوز و توسعه طلبی و سلطه بر منطقه است.

منبع مذکور افزود: جمهوری عربی سوریه بار دیگر تأکید می‌کند، حق این کشور در جولان اشغالی تغییر ناپذیر بوده و مورد حمایت قطعنامه های رسمی بین المللی و حقی است که با گذشت زمان از بین نمی‌رود و تمام مواضع آمریکا و اسرائیل درباره این حق باطل بوده و فاقد هرگونه بار حقوقی و قانونی است.

این منبع سوری تاکید کرد: جمهوری عربی سوریه بار دیگر تأکید می‌کند که جولان اشغالی به واسطه تمام ابزارهای موجود در قوانین بین المللی تضمین شده است و سرانجام به سرزمین مادری بازخواهد گشت و روزی فرا خواهد رسید که پرچم عربی سوریه روی تمام خاک جولان آزاد شده از یوغ اشغالگران برافراشته خواهد شد.

انتهای پیام/