شهر خبر

پایان مهلت آژانس انرژی اتمی؛ فیلم دوربین های آژانس پاک می شود؟

پایان مهلت آژانس انرژی اتمی؛ فیلم دوربین های آژانس پاک می شود؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بر اساس قانون اقدام راهبردی، مهلت ۴ ماهه برای لغو تحریم‌ها پایان یافته و اطلاعات دوربین‌های ویژه آژانس در مراکز هسته‌ای باید کاملاً پاک شود.

به گزارش تحریریه، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اصرار مجلس به اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: بر اساس این قانون و با توجه به پایان یافتن مهلت‌های سه ماهه و یک ماهه طرف‌های مقابل جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌های علیه ایران و بازگشت به تعهداتشان، اکنون ایران هیچ تعهدی ندارد و اطلاعات دوربین‌های ویژه آژانس بین المللی انرژی اتمی در مراکز هسته‌ای باید کاملاً پاک شوند.

وی افزود: در تأسیسات هسته‌ای کشور دوربین‌های امنیتی و حفاظتی و همچنین دوربین‌های ویژه آژانس انرژی اتمی وجود دارد. دولت و سازمان انرژی اتمی باید اطلاعات را پاک کنند؛ جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون، رعایت خطوط قرمز و پیگیری منافع ملی جدی است و کوتاه نخواهد آمد.

عباس زاده مشکینی تأکید کرد: وقتی طرف مقابل به تعهداتش عمل نمی‌کند، طبق قانون مجلس نمی‌توانیم یک طرفه به تعهدات ادامه دهیم. آن‌ها پس از گذشت چهارماه به تعهداتشان عمل نکردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: مهلت تعیین شده بر مبنای مصوبه مجلس تا اسفند ماه ۹۹ بود، اما طرف خارجی به ایران آمد و نرمش‌هایی نشان داد. همچنین برای رسیدن به یک توافق بهتر مسئله مذاکرات وین نیز پیش آمد که به همین دلیل فرصت‌هایی داده شده بود.

منبع: yjc

پایان/