شهر خبر

افشاگری بهزاد غلامپور درباره حواشی تمرینات استقلال در هفته های اخیر

بهزاد غلامپور : فرهاد مجیدی در رختکن استقلال گفت دیگر برای هوادار و خودمان بازی می کنیم

بهزاد غلامپور ، مربی تیم استقلال در واکنش به درگیری در دربی گفت : فکر کردم فرشاد فرجی می خواهد به فرهاد حمله کند به همین خاطر او را هل دادم .

در حالی که باشگاه استقلال این روزها درگیر مشکلات بحرانی مالی و مدیریتی است، بهزاد غلامپور در مورد یکی از اتفاقات رختکن آبی ها دست به افشاگری زد و مدعی شد فرهاد مجیدی خطاب به بازیکنان گفته است که از این پس فقط برای هوادار و خودمان بازی می کنیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

از بهزاد غلامپور هم درباره وضعیت این روزهای باشگاه استقلال پرسیدیم، هم درباره کار کردن با رشید مظاهری و سیدحسین حسینی و رابطه این دو با هم صحبت کردیم.

استقلال الان در شروع دوباره لیگ با این همه بحران و مشکلی که دارد تغییرات مدیریتی ۲ نتیجه خیلی خوب گرفته است. شما گل گهر را بردید. خودتان فکر می کردید در شروع دوباره لیگ با شش امتیاز همراه باشد و هم گل گهر و هم پدیده را ببرید؟

تمرینات ما که شروع شد آقای مجیدی بچه ها را جمع کرد و صحبت کرد و گفت فقط برای هواداران بازی می‌کنیم و فقط به خاطر خودمان بازی می‌کنیم. این دو جمله را گفت و ما در مسابقات وارد شدیم و هم پدیده را بردیم و هم گل گهر سیرجان را شکست دادیم. این دو تا تیم هم قابل احترام هستند ولی هر چه بلا است فقط سر استقلال می آید. من فکر می کنم آقای مجیدی تنها است الان و کسی کمکش نمی کند. فقط تیم است و خودش و کادر فنی اش. هواداران واقعاً برای تیم و فرهاد مجیدی سنگ تمام می گذارند. به نظر من استقلال خیلی مشکلات دارد از مشکلات مالی گرفته تا مسائل بالاتر. همه اینها بر می‌گردد به مدیریت باشگاه که باید همه این ها را حل و فصل کند که تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

الان خوب هیئت مدیره جدید آمده است و با اینکه باز یکی از اعضای هیئت مدیره جدید هم استعفا داده، این تغییرات را چگونه می بینید؟

 این ها فقط به ضرر استقلال و هواداران است شک نکنید. استقلال همیشه این مشکل مدیرعامل را داشته است، مشکل مالی داشته است، مشکل طلبکاران داشته است. و سر بزنگاه که تیم می‌خواهد نتیجه بگیرد این مشکلات به وجود می آید و به نظر من هواداران دلزده شده اند. انشاالله که تغییرات جواب بدهند.

شما هم در تیم‌های زیادی بازی کرده‌اید و هم در تیم های زیادی مربیگری کرده اید و سالها تجربه دارید در این فوتبال. فکر می‌کنید چرا این همه مشکلات و بحران و اختلاف برای استقلال پیش می آید؟

 خوب یک سری ها منافعشان در استقلال است و نمی خواهند که استقلال همیشه پا بگیرد و دوست ندارند که استقلال قهرمان بشود. نمی‌گذارند هم که قهرمان بشود. به نظرم بهترین حرفی که می توانم بزنم این است که بعضی ها منافعشان گرو باشگاه استقلال است.

 نمی شود کمی شفاف تر گفت که چرا نمی خواهند استقلال قهرمان شود؟

موقعی که بازی‌ها شروع می‌شود مشکلات بود، مسائل مالی بود، مسائل مدیریتی بود و بعد هم فصل نقل و انتقالات است و آن هم شرایط خاص خودش را دارد. یکسری ها می آیند تغییر و تحول می دهند و یک سری آدم ها را می گذارند و تیمی را می بندند که به زور مقام بیاورد. یکسری مسائل مالی است. من فکر می کنم این ها باید حل شوند ارگان های نظارتی باید ورود کنند که چرا استقلال در فصل نقل و انتقالات به مشکل مدیریتی و مالی برخورد می کند. هیچ تیمی اینگونه نیست فقط استقلال است که در فصل نقل و انتقالات به مدیریت و مسائل مالی ورود می کنند. نمی‌خواهند استقلال سرپا شود.

یعنی دخل و تصرفی در نقل و انتقالات باشگاه است؟

 شک نکنید که اینگونه است.

در مربیگری شما را به عنوان همکار علی دایی می شناسند و بعد یک همکاری بسیار موفق با استراماچونی داشته اید و حالا کار با فرهاد مجیدی اگر بخواهید سبک کار فرهاد مجیدی را برای مخاطبان ما تشریح کنید چطور است؟

 من فکر می کنم که آقا فرهاد یک سبک خاص خودش را دارد یک مدیریت خیلی سفت و سخت دارد و فکر می کنم یک الگوی از علی دایی در فرهاد مجیدی است. فکر می کنم اگر آقا فرهاد همان راهی که دارد می رود با علی دایی قاطی اش هم بکند به نظرم خیلی موفق خواهد شد. همین الان هم خیلی موفق است. خیلی مطالعه می کند خیلی پیگیر است و خودتان هر روز دارید می بینید. آقای مجیدی آینده خیلی درخشانی دارد.

شده مثلاً در این مدتی که با فرهاد مجیدی کار کرده‌اید در رختکن صحبتی کرده باشد، یا قبل از بازی یا بین دو نیمه یا حتی بعد از بازی چیزی به شما بگوید و شما بگویید عجب کاری کرد و تحت تأثیر قرار گرفته باشید از حرفی که زده است یا کاری که کرده است؟

آقا فرهاد همیشه روی حرفش است. هر عملی که انجام دهد، هر کاری کند، روی حرفش سفت و سخت هست. بر روی حرف و عملش ایستاده است. این الگوی خیلی خوبی است برای خودم و دارم می بینم که در این مدت، واقعا قابل تقدیر است. به نظر من راه درستی را دارد می رود و اگر با علی دایی قاطی شود عالی است.

استقلال الان دو دروازه‌بان مدعی دارد. سید حسین حسینی رشید مظاهری. این را به نفع تیم می دانید یا به ضرر تیم

ما که آمدیم به نفع تیم بود. هر کس که خوب باشد بازی می کند. هیچ تعارفی با هیچکس نداریم. هم رشید برای تیم زحمت کشیده است و هم سید. هر دو قابل احترام هستند و بازیکنان خیلی توانمندی هستند از نظر فنی و اخلاقی. من در این مدت در این چند ماهی که هستم هیچ تنشی اصلاً بین این ها نبوده است. راحت دارند تمرین شان را می کنند و بازی شان را می کنند و هیچ اختلافی بین شان نیست و می تواند خیلی مثبت هم باشد. فقط این مدیریت می خواهد که در استقلال انجام شده است و ما داریم انجام می دهیم. از دو نفرشان هم صددرصد راضی هستیم و برای استقلال خیلی زحمت کشیده اند و تلاش کرده اند و قابل احترام هستند.

شما در دوره خودتان یک رقیب بسیار قوی داشتید به اسم احمدرضا عابدزاده و می شد که هر کدامتان روی نیمکت بنشینید. وقتی که روی نیمکت می نشستید واکنش تان چه بود؟

برای خود من که خیلی افتخار بود که کنار احمدرضا بودم و تمرین و بازی می‌کردم. احمدرضا واقعاً گلر توانمندی بود و گلر خیلی بزرگی بود و بسیار قابل احترام بود. ما با هم زیاد تمرین می کردیم و خیلی از نکات زیادی از او می دزدیدم. نکته هایی که خیلی به درد می خورد در مغزم ضبط می کردم و انجام می دادم. تا الان هم به اون نگفتم و الان به او می گویم خیلی چیزها از او یاد گرفتم. واقعاً خیلی پرتلاش بود اگر مصدوم نبود همین الان هم بازی می کرد. حیف که مصدوم شد و افتخاری بود برای همه ما ایرانی‌ها.

یکی از آن مهارت ها و نکاتی که از احمدرضا عابدزاده یاد گرفتید چه بود

خیلی سخت کوش بود، خیلی تمرین می کرد. کارش را خیلی سفت و سخت انجام می‌داد به نظرم کم هم نمی آورد و همیشه تلاشش را می کرد. حتی زمانی که مصدوم بود هم تمرین می کرد.

زمانی که احمدرضا را از پرسپولیس کنار گذاشتند و به سایپا آمد.  فکر می‌کنم خیلی به شما کمک کرد، درست است؟

بله آن زمان سایپا یک بحران شدید گرفته بود و تیممان در شرف سقوط به لیگ یک بود. ولی خوب آقای منوچهر صالحی، احمدرضا عابدزاده را به تیم آورد و خیلی به تیم روحیه داد و خیلی به تیم کمک کرد. احمدرضا حتی مرا در بازی‌ها گرم می کرد. همیشه با هم دوست و رفیق بودیم و هیچ مشکل خاصی هم نداشتیم همیشه به هم احترام متقابل می‌گذاشتیم.

خاطرات اون روزها را برای مظاهری و حسینی تعریف می کنید؟

بله. بعضی وقت‌ها یک خاطراتی برای آنها تعریف می کنم.

رابطه این دو چگونه است رشید مظاهری و سیدحسین حسینی؟

 گفتم که در این مدت که آمدیم اصلا هیچ مشکلی بین این دو نبود راحت دارند کارشان را انجام می‌دهند.

ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. اگر سخن پایانی با هواداران دارید بفرمایید

صحبت خاصی نیست فقط آرزوی سلامتی می‌کنم در این دوره کرونا برای همه. همه مواظب خودشان باشند و انشالله که استقلال به آرامش برسد و بتوانیم برای هواداران عزیزمان امسال حتماً یک جام می آوریم.

طرفداری